Samo je nekoliko dana do početka nove školske godine, a roditelji i učenici te učitelji s nestrpljenjem očekuju da vide kako će proći i ova godina. Posljednje dvije prošle su pod težinom pandemije i potresa, a mnogi se pitaju je li zbog svih problema stala nužno potrebna kurikularna reforma.
Na neka od tih pitanja odgovarali su ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja Boris Jokić, zamjenica ravnatelja HZJZ-a Ivana Pavić Šimetin, predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja Suzana Hitrec, ravnatelj srednje škole Petrinja Milan Orlić, ravnatelj XV. gimnazije Nikola Dmitrović te nastavnice Tamara Šoić iz Rijeke i Maja Kassa iz Osijeka u HRT-ovoj posebnoj emisiji o školstvu ‘Ima li što novo?.
“Reforma nije stala, ona je samo usporena idemo dalje po zacrtanim trasama. Vjerujem da ćemo u tome uspjeti i molimo vas novinare da nam u tome pomognete, da ne brojimo samo oboljele”, rekao je ministar i naveo da se završavaju kurikularne promjene u 4. i 5. razredu čime će svi kurikulumi u osnovnoj školi biti promijenjeni.
Kazao je da je osiguran i snažan izvor financiranja u dogradnji škola i vrtića kako bi sva djeca, barem u osnovnom školstvu u cjelodnevnu nastavu te da bi se osigurala predškola.
Kao jedan od problema ravnatelj zagrebačke XV. gimnazije Nikola Dmitrović kazao je kako od studenata PMF-a čuje kako oni ne bi željeli raditi u školama, što predstavlja problem jer onda nema informatičara na natječajima.
Fuchs ističe kako to nije problem samo Hrvatske već je tako i drugdje u svijetu. Najavio je kako bi se išlo sa stipendijama koje bi bile uvjetovane radom u školama. Razgovara se, dodao je i o povećanju plaća.
“Zbog cjelodnevnih nastava koje će se događati bit će i preslagivanja nastavničkog dijela zaposlenika. Za neke bi se osigurao posao na nekim drugim mjestima unutar obrazovnog sustava. Vjerojatno bi došlo i do racionalizacije i koncentracije. Ima tu prostora, mogli bi razgovarati o normama opterećenja i dalje. Sve u svemu ide se prema tome da se stvar završi tako da bi učitelji i nastavnici dobili veće plaće”, kazao je Fuchs.
Jokić je upozorio kako nije problem samo STEM područje, već i strani jezici te razredna nastava, te smatra kako su učitelji jedni od najkonstruktivnijih činitelja u Hrvatskoj i treba ih staviti na društveni pijedestal.
Komentari