Fuch predstavio novi projekt: Učenici će imati dva obroka, a učitelji mogu zaraditi i do 180 tisuća kuna više

Autor:

22.03.2023.., Zagreb - U Ministarstvu znanosti i obrazovanja odrzano predstavljanje Javnog poziva osnovnim skolama za podnosenje prijava za sudjelovanje u eksperimentalnom programu Osnovna skola kao cjelodnevna skola. U sklopu navedenog poziva bit ce objavljen i cjeloviti dokument eksperimentalnog modela cjelodnevne skole, a uz ministra znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovana Fuchsa predstavili su ga i clanovi radne skupine koja je pripremala spomenuti model. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL

Slavko Midzor/PIXSELL

Od jeseni u 50 osnovnih škola u Hrvatskoj kreće eksperimentalni projekt cjelodnevne nastave. Osim redovite nastave, učenici će u školi moći pisati zadaće, imati osiguranu prehranu, koja uključuje doručak i topli obrok (ručak), te sudjelovati u izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima nakon 17 sati.

Program cjelodnevne nastave i javni poziv školama koje žele eksperimentalno sudjelovati, predstavio je u srijedu ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs.

Obvezni dio cjelodnevne nastave za sve učenike trajat će od osam sati ujutro do 15 ili 15.30 sati popodne, a uključuje redovitu nastavu koja će se za učenike razredne nastave (od 1. do 4. razreda) provoditi do 12.40 sati, a za one od 5. do 8. razreda do 13.15 sati.
Nakon ručka i potom nešto dužeg odmora, od 40 minuta (što je novost), nastavlja se također obvezni dio za učenike i nastavnike do 15 ili 15.30 sati, koji će se zvati program potpore, potpomognutog i obogaćenog učenja, a tijekom kojega će učitelji i suradnici pomagati učenicima u rješavanju domaćih zadaća ili dijelu gradiva koje im slabije ide. U razrednoj nastavi predviđeno je 210, a u predmetnoj 175 nastavnih sati potpore godišnje, navodi Jutarnji list.

“To će pridonijeti smanjenju novčanih izdvajanja roditelja povezanih s obrazovanjem, da maknemo potrebu za instrukcijama i povećamo kvalitetu obiteljskog života i socijalizacije među učenicima. Manje vremena za domaće zadaće kod kuće omogućit će više vremena za obiteljska i druženja s vršnjacima”, kazao je ministar obrazovanja.

Za učenike od 1. do 4. uvodi se novi predmet praktične vještine u trajanju od jednog sata tjedno.

Prema podacima resornog ministarstva, učitelji će za vrijeme eksperimentalne provedbe projekta cjelodnevne nastave moći zaraditi i do 108.000 kuna više.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.