U Zagrebačkom kazalištu mladih krajem veljače premijerno izlaze “Braća Karamazovi”, projekt Olivera Frljića koji nakon četiri godine ponovno režira u Hrvatskoj.
Njegova kazališna poetika izazivala je burne reakcije diljem Europe – od Austrije, Poljske, Češke do Hrvatske, a mediji su ga istodobno hvalili i osporavali. Oliver Frljić za mnoge je kontroverzan no istodobno, za dio kritike, izniman redatelj.
“Jedino želim izraziti nekakav svoj odnos prema svijetu i društvu u kojem se nalazim, a ako je to nekome kontroverzno – mislim da je to problem tog nekoga”, kaže Frljić za HRT.
Frljić posljednjih nekoliko godina živi i radi u Njemačkoj, a u pandemijskim je uvjetima režirao Kleistovu dramu ‘Die Hermannsschlacht’, potom, režira i u Hamburgu, Stuttgartu, Stockholmu i Beču.
“Ne vjerujem sam sebi da ovo govorim, ali jako mi je falio jezik – nema procesa prevođenja u glavi koji je inače stalno prisutan, konstantno prevodim s njemačkog ili engleskog”, kaže.
Poznaje ZKM
Iako je u ZKM-u posljednji put režirao prije devet godina, i to Hamleta, dobro poznaje repertoarnu politiku tog kazališta. Naime, ZKM unatrag dvije godine surađuje na projektu „Europski ansambl“, kojem je Frljić bio umjetnički voditelj. Frljić je Braću Karamazove podijelio na dvije predstave – prva se bavi Karamazovima, a druga obitelji kapetana Snegirova.
“Mene zapravo zanima kako te dvije predstave mogu strukturalno zrcaliti jedna drugu, gdje se dotiču u narativu, a gdje se razilaze. Dakle, one narativne rupe koje ćemo uvjetno rečeno imati u prvoj večeri, ispunjavaju se u drugoj”, objašnjava Frljić.
Dvije premijere u ZKM-u održati će se 26. i 27. veljače.
Komentari