Francesco Pantalone, novi direktor ekskluzivnog lošinjskog hotela Bellevue koji je poziciju preuzeo nakon rada u najprestižnijim hotelima u Kini i Saudijskoj Arabiji, najavljuje uskrsni paket kojim kreće sezona u uvali Čikat
Francesco Pantalone, menadžer obrazovan na prestižnim američkim sveučilištima s višedesetljetnim međunarodnim iskustvom vođenja luksuznih hotela, pridružio se brendu Lošinj Hotels&Villas kao direktor nagrađivanog 5* Hotela Bellevue. Hotel smješten u borovoj šumi u uvali Čikat, na otoku Lošinju, 2014. godine preuredio je arhitekt Andrija Rusan, direktor Oris kuće arhitekture i vlasnik studija Rusan arhitektura.
Hotel Bellevue je prvi lošinjski hotel s 5 zvjezdica i elitna destinacija za zahtjevne goste, ne samo za one iz Europe i SAD-a, već i za one s dalekih tržišta. Novi direktor Francesco Pantalone je Talijan koji je vodio luksuzne hotele na Bliskom istoku, u Kini i Saudijskoj Arabiji. Pantalone je ranije bio na poziciji direktora u Lohkah Hotel&Spa i Pushang Hotel and Spa u Xiamenu u Kini, menadžera hotela Al Faisaliah u Rijadu, u Saudijskoj Arabiji i na nizu menadžerskih pozicija u sklopu tvrtki Shangri-La Hotels and Resorts te The Ritz Carlton Group.
NACIONAL: Koji je bio vaš motiv da nakon luksuznih hotela koje ste vodili na daleko većim tržištima prihvatite posao na Lošinju?
Ima puno sličnosti između Italije i Hrvatske, a jedan od motiva svakako je bila i želja da budem bliže svojim korijenima, obitelji i prijateljima u Italiji, nakon gotovo 25 godina izbivanja. Vidio sam i priliku da primijenim svoje iskustvo iz zemalja s etabliranom tradicijom luksuznog turizma, poznatim po vrlo bogatom hotelijerskom tržištu. Vrativši se u Europu s tim znanjem koje sam stekao, odlučio sam ga primijeniti na Lošinju, otoku koji je sam po sebi jedinstven kao odredište – po svojoj klimi, povijesti i ljepoti prirode, u kojem je prirodno okruženje u savršenom skladu s luksuznim smještajem koji nudi hotel Bellevue. Ta dva elementa na jednoj lokaciji činila su mi se dovoljno izazovna da prihvatim ponudu.
NACIONAL: Koja konkretna iskustva iz Saudijske Arabije ili Kine, gdje dolazi daleko više iznimno bogatih gostiju, možete primijeniti na Lošinju?
Kao što sam spomenuo, ta su tržišta pronašla svoju nišu u luksuznom turizmu, odnosno orijentirani su na onih 1% bogatih gostiju, individualaca visoke platežne moći koji dolaze iz zemalja s vrlo jakom ekonomijom. I u Saudijskoj Arabiji i Kini ljudi jako puno putuju, a oni svojim gostima nude najbolje što novac može kupiti. Ono što bih svakako želio primijeniti na Lošinju je individualan pristup. Cilj nam je ponuditi posebno iskustvo prilagođeno svakom gostu i njegovim željama. Ako takav turistički proizvod ponudite u čarobnoj uvali kakva je Čikat, na otoku Lošinju sa svim njegovim ljepotama, čini mi se vrlo jednostavnim moje iskustvo primijeniti i u praksi.
NACIONAL: Mislite li da su Hrvatska i Lošinj atraktivni za tako zahtjevne goste? Naime, mnogi na dalekim tržištima i ne znaju da takva turistička ponuda postoji u ovom dijelu Europe.
Nema nikakve sumnje da im je Hrvatska atraktivna, iako se radi o prilično netaknutim odredištima prema njihovom poimanju. Rekao bih da je Lošinj do sada bio jedna od najbolje čuvanih tajni koju oni nisu imali prilike otkriti. Iako Lošinj ima vrlo dugu tradiciju turizma, povijesno je bio orijentiran uglavnom na centralnu Europu. Sada se otvara prilika da se Lošinj okrene novoj generaciji, milenijcima koji traže nova iskustva, koje više ne fasciniraju razvikana i blještava metropolitska odredišta kao što su Hong Kong, New York, London, Pariz ili Singapur. Mislim da Lošinj može postati atraktivan za te svjetske putnike nove generacije.
NACIONAL: Rekli ste da je Lošinj najbolje čuvana tajna, da je relativno nepoznat u dalekim zemljama Azije. Ima li tu pomaka?
Najviše gostiju koji dolaze u Hrvatsku su uglavnom iz europskih zemalja, naravno iz Italije zbog bliskih povijesnih i kulturnih veza, iz Slovenije koja je najbliže, zatim s njemačkih govornih područja, iz Austrije, Švicarske ili Njemačke, a u posljednje vrijeme i iz Poljske. No svakako je potrebno privući pozornost tržišta s kojih se puno putuje i prikazati Hrvatsku u pozitivnom svjetlu. Naravno, posljednjih nekoliko godina svjedočimo velikom porastu gostiju s tih područja i nadamo se da to nije tek kratkotrajni fenomen, već da će to postati dugotrajni trend i da će Hrvatska postati mjesto koje će mnogi željeti posjetiti.
NACIONAL: Nedostaje li Hrvatskoj promocija na tim tržištima, treba li se Hrvatska turistička zajednica više pozabaviti njima, umjesto tradicionalnim gostima iz Europe?
Promoviranje Lošinja kao jednog od najatraktivnijih i najzanimljivijih odredišta na Jadranu svakako se isplati. No ipak bih želio pohvaliti napore koje je Hrvatska uložila posljednjih godina kako bi proširila svoj doseg i postala prepoznata u turističkoj industriji. Mislim da je to izvanredno dostignuće, no moramo biti realistični u očekivanjima. Svaka destinacija koja želi dodatno razvijati svoju ponudu i privlačiti goste s tržišta koja su 5 ili 10 sati leta udaljene od Hrvatske podrazumijeva postojanje zračnih linija. Čim se uspostave bit će i daleko veći broj gostiju s tih tržišta. Tada će se moći govoriti o dolascima većeg broja gostiju, a sada se još uvijek radi o probirljivim pojedincima za koje je Lošinj savršeno mjesto. A i mi nismo usmjereni na volumen poslovanja, nego na nišu. Dakle, krema kreme, onih top 1% s privatnim avionima koji žele provesti dva ili tri tjedna praznika, u potpunom miru, bez toga da moraju brinuti o povratku na posao. Kina bi mogla biti savršeno ciljano tržište za takve goste, uostalom postoje i stoljetne veze, u Trstu započinje Put svile, a Lošinj je negdje na putu. Saudijska Arabija je tržište s kojeg dolaze gosti koji vole kombinirati ljepotu, wellness, privatnost i sigurnost. Osim toga, s Lošinja mogu u sat ili dva s privatnim avionima stići u bilo koju europsku prijestolnicu – London, Pariz, Beč. Geografski gledajući, Lošinj je na idealnoj poziciji.
NACIONAL: Bivši gradonačelnik Lošinja, koji se sada kandidira za župana Primorsko-goranske županije, najavljuje gradnju većeg aerodroma na Lošinju i tvrdi da je dokumentacija spremna. Imate li takve informacije i koliko surađujete s lokalnom zajednicom?
Naravno da imamo vrlo blisku komunikaciju s lokalnom zajednicom koja je i temelj svakog uspješnog turističkog pothvata. Sve se okreće oko lokalne zajednice. I mi na sebe gledamo kao na članove koji pridonose toj zajednici, uz puno poštovanje lokalne tradicije, povijesti i okruženja i važna nam je njihova podrška. Ovo je svakako dobra vijest i zvuči vrlo obećavajuće. I sada već bilježimo porast letova privatnih aviona na otok. Ako će se graditi aerodrom koji može primiti i veće avione, tada će se mogućnosti značajno proširiti i imat ćemo potpuno novu situaciju. To je dobra vijest za cijeli otok.
‘Lošinj ima takvu klimu da se tu može uživati u bilo koje doba godine, osobito uz naše vrlo razvijene wellness programe. Zato vjerujem u mogućnost cjelogodišnjeg turizma’
NACIONAL: EU je najavio uvođenje covid-putovnice, odnosno zelenog certifikata. Je li to dobro ili loše za turizam jer cijepljenje ne ide planiranom brzinom?
Mislim da je najvažnije ponovo steći povjerenje ljudi u to da je putovanje sigurno. A za to nisu dovoljne samo covid-putovnice. Neće biti povratka na normalno sve dok se ljudi neće osjećati ugodno i sigurno. Svako turističko odredište radi sve što je u njegovoj moći kako bi garantiralo sigurnost svojim gostima. Na nama je da se držimo protokola i svih propisanih mjera i odredimo smjernice za naše zaposlenike, kako bi ljudi mogli imati bezbrižne praznike i biti smireni. Ako se oni u tom autu, u tom avionu ili na tom brodu brinu o vlastitom zdravlju i ne osjećaju se sigurno, onda nema šanse ni za oporavak turizma. No sve što će pomoći da ljudi sigurnije putuju, mi ćemo svakako prihvatiti. Za nas je javni interes ispred privatnog interesa i ispred profita. Sve mjere s kojima izađe hrvatska vlada mi ćemo u potpunosti poštovati. Svima nam je u interesu da ova situacija konačno prestane, to više nije pitanje produljivanja sezone za tjedan ili mjesec. Svi zajedno trebamo poduzeti sve što je potrebno kako bismo se izvukli iz ovoga.
NACIONAL: Uskrs obično i označava početak sezone u Hrvatskoj – ima li rezervacija?
O da, linije su užarene. Imamo jako puno upita i jako puno gostiju je već potvrdilo svoj dolazak. Mislim da nakon ovakve zime mnogi žele doći i opustiti se u ovom predivnom okruženju. Pripremamo im i posebna uskrsna iznenađenja, a pozvali smo i djecu iz lošinjskih vrtića da oslikaju pisanice. Oni su bili jako uzbuđeni zbog činjenice da mogu biti dio naše proslave. Osmislili smo specijalni paket za uskrsne praznike „Easter Splendour“. Bit će to prilika da naši gosti uživaju u tradicionalnim uskrsnim specijalitetima ovog kraja, ali i ponudi u kojoj ima ponešto za svakoga, od parova do obitelji s djecom. Isplanirali smo i zanimljiv program različitih aktivnosti upravo za najmlađe, ali i zabavne i opuštajuće programe za odrasle, osobito u našem wellness centru i spa klinici. Imamo i „tri tenora“, odnosno tri majstorska šefa kuhinje koji će pripremati jedinstvenu uskrsnu večeru za koju će svaki od njih pripremati po dva vlastita specijaliteta. No i priroda na otoku i šuma koja okružuje uvalu Čikat idealna je za različite sportske aktivnosti, a od ove godine uključili smo i posebnu ponudu za eko-turiste koji mogu posaditi svoje drvo unutar te šume. To je početak nove tradicije za naše hrvatske prijatelje koji možda do sada nisu bili na Lošinju.
NACIONAL: Andrija Rusan je arhitekt koji je obnovio hotel i mnogi iz struke smatraju da je napravio odličan posao. S vašim iskustvom, kako ga ocjenjujete?
Hotel je u svakom slučaju poseban. Doista, ja sam se prilično naputovao diljem svijeta i mogu reći da je ovaj hotel jedan od najljepših koje sam vidio. Hotel priča priču koja vam obuzima misli, ne samo zbog prirodnog okruženja koje je uklopljeno u projekt, već i zbog koncepta dizajna i prostora. Modernistički pristup, otvoreni prostori, osvjetljenje, povezanost sa šumom i morem, pogled na pučinu koji se otvara sa stepenica na ulazu u hotel doista su dojmljivi. Moram dodati i kako je bio vrlo težak zadatak osmisliti projekt koji se temelji na postojećem, starijem i manjem objektu. Zato arhitekt zaslužuje dvostruku pohvalu za sjajan koncept.
NACIONAL: Mislite li da je moguće produžiti sezonu na cijelu godinu?
Uzevši u obzir činjenicu da ljudi više ne putuju isključivo ljeti, već je sve popularniji koncept „mikro-praznika“, što znači da se usred tjedna možete sjetiti da provedete negdje produljeni vikend, to je sigurno moguće, naročito za goste koji mogu doći autom ili nekim kraćim letom. U Europi je to čest slučaj, a osobito na susjednim tržištima. Lošinj ima takvu klimu koja je ugodna i nakon listopada pa ljudi koji si mogu priuštiti našu destinaciju mogu u njoj uživati u bilo koje doba godine. Osobito uzevši u obzir da mi imamo vrlo razvijene wellness programe koji omogućuju da gosti uživaju u bogatoj ponudi i luksuzu hotela, bez obzira na vremenske prilike. Zato vjerujem da je cjelogodišnji turizam moguć i to je koncept koji se mora dodatno razvijati.
NACIONAL: Kakve su vaše prognoze za ovu sezonu, uzevši u obzir izazove s kojima se susreće cijeli svijet? Jeste li optimistični?
Poduzeće Jadranka bavi se ovim poslom više od 70 godina. Nismo novi u ovom poslu, dio smo lokalne zajednice i prošli smo kroz svašta, kroz stvaranje novih zemalja na ovom prostoru i promjenu europskog krajolika. Kao i puno puta prije, nastojimo se prilagoditi situaciji i trudimo se pokazati veliku fleksibilnost u našoj ponudi. Pri tome smo naravno okrenuti prvenstveno našem najbližem tržištu, gostima koji mogu doći automobilom, bez preduge vožnje i potrebe za prelaskom previše granica. Vjerujemo da će se ove sezone ljudi s povjerenjem vratiti na otok, ne samo zbog cjepiva, već i zbog činjenice da se u našim hotelima poštuju svi protokoli i mjere. Ne mogu ne biti optimističan jer vidim da su se zaposlenici posljednjih godinu dana ujedinili na način na koji nikada prije nisam mislio da je moguć. To zajedništvo, ustrajnost, želja da se redefiniraju ciljevi tvrtke i prevladaju ekonomske prepreke uvjerili su me da smo danas bolji nego ikada i da ćemo nastaviti pružati našim gostima jedinstveno iskustvo koje traže. Siguran sam da će nam se gosti vratiti i vidim svjetlo na kraju tunela.
Komentari