Mapping Night, druga večer jubilarnog, petog pulskog Visualia Festivala bila je posvećena 2D i 3D video mappingu. Selekcija najboljih radova s dosadašnja četiri festivalska izdanja oživjela je povijesnu fasadu na starogradskom Forumu, zvonik katedrale na Trgu sv. Tome te čitavu rivu kojom su opet gospodarili Svjetleći divovi u režiji Deana Skire.
Uz to, sve tri festivalske večeri od 20 sati do ponoći ‘aktivan’ je bio i stalni postav od 15 svjetlosnih i videomapping instalacija raspoređenih po čitavom gradskom središtu, od Portarate, preko Danteovog trga i Doma hrvatskih branitelja do Foruma i Kandlerove ulice, pa preko Titovog parka do Arene ispred koje posebnu pažnju privlači svjetlosni paviljon Deana Skire ‘Twisted’.
Twisted je prvi put predstavljen u sklopu Festivala svjetla u Zagrebu koji je organizirala Turistička zajednica grada Zagreba (TZG Zagreba) koja je ujedno omogućila njegovo predstavljenje u Puli. Zagrebačka publika mogla je uživati u instalaciji Twisted od 16. do 19. ožujka na lokaciji kod Vranicanijeve poljane i Art parka ispod Strossmayerovog šetališta. Zahvaljujući suradnji s TZG Zagreb, pulska publika može uživati u ovoj svjetlosnoj instalaciji tijekom sva tri dana festivala.
Na reviji najboljih mapping uradaka Visualia Festivala u petak su se našli radovi trojice pulskih umjetnika Jeana Samboleca, Saše Đuračića i Nenada Kraljića. Kraljić se predstavio šestominutnim 3D mappingom ‘Multiverse’, Sambolec desetominutnim ‘3D Mapping Forum’ i nešto kraćim ‘Phaneron 11’, a Đuračić ili umjetničkog imena Undertoon autor je ‘D-Stroya’ i ‘Mappingtoona’. Sva trojica izlagala su na Forumu, dok je na zvoniku katedrale emitiran ‘Traveller 13’ 3D video mapping Jeana Samboleca i Anie Ladavac. Potonji je projiciran i u više navrata tijekom večeri pa nisu ostali zakinuti ni kasniji posjetitelji i šetači koji su i druge festivalske večeri Pulu održavali budnom sve do iza ponoći.
Jean Sambolec svestrani je umjetnik, bavi se 3D vizualizacijom i modeliranjem, animacijom, elektroničkom glazbom, zvučnim efektima te fotografijom. Njegov „3D Mapping Forum“ prvi je mapping u njegovoj 3D karijeri i prvi takav javno projiciran u gradu Puli 2013. godine u sklopu prvog izdanja Visualia Festivala. Njegov drugi rad, također 3D mapping, „Phaneron 11“ apstraktna je priča o geometriji u vremenu i prostoru, a rađen je u crno-bijeloj tehnici, dok je „Treveller 13“ osmišljen i precizno građen upravo za zvonik pulske katedrale, a sastoji se od nekoliko sekvenci i prikaza dinamičnih boja, ilustracija, oblika i animacija. Rezultat je suradnje Samboleca i Anie Ladavac.
Saša Đuračić, također Puljanin, vodi vlastitu nezavisnu produkciju animiranih filmova Undertoon iz koje izlaze kratki crnohumorni crtani filmovi, a poznat je i kao autor animiranih glazbenih videospotova domaćih i stranih izvođača te animiranih reklama. Njegovi video mappinzi „Mappingtoon“ i „D-Stroy“ Puljani i njihovi gosti mogli su vidjeti na trećem i četvrtom izdanju Visualia Festivala. U „Mappingtoonu“ koristi elemente nadrealizma i putovanja kroz razne dimenzije prostora, a „D-Stroy“ je priča o superjunaku koji se rješava uljeza iz svemira koji žele napakostiti našoj, ovozemaljskoj dimenziji.
Nenad Kraljić, zaljubljenik u specijalne efekte i 3D animaciju, po struci je diplomirani industrijski dizajner, a u Puli je 2008. godine osnovao vlastiti Vacuum studio. Mapping „Multiverse“ odlikuju vizualno atraktivne sekvence u skladu s najsuvremenijim tehničkim mogućnostima 3D animacije. Kakofonijom slike i zvuka pruža niz vizualnih poticaja te zaokuplja pažnju svojevrsnim efektom iznenađenja.
Pulska Visualia Group okuplja desetak kreativaca, programera, dizajnera rasvjete i multimedijalnih umjetnika koji u sklopu udruge Sonitus djeluju od 2013. godine. Voditelj kolektiva je Marko Bolković, a uz Samboleca, tu su još umjetnici Zoran Licul, Mia Petrić, Saša Idrizov, Igor Vasiljev, Daniel Horvat, Iva Milaković, Igor Malić, Linda Markušić, Matija Hlatkij i Nikola Miletić te pridruženi članovi. Članovi kreativnog kolektiva redovito provode tehnološka eksperimentiranja i izrađuju nove instalacije, a njihov najnoviji rad, svjetlosnu instalaciju Point of View možete pogledati u Domu hrvatskih branitelja. Njihovi radovi izlažu se na europskim festivalima svjetla i novih tehnologija, a mappinzi osvajaju nagrade.
Jean Sambolec s mappingom ‘Transcendence’ zapažen je na međunarodnom Mapping Festivalu u Gironi, gdje je osvojio prvo mjesto, a “Why Not” Saše Đuračića izborila je finale na natječaju “1 Minute Projection Mapping 2016.” u Japanu, u konkurenciji 79 prijavljenih radova iz 25 zemalja svijeta, te je prikazana na tamošnjem Festivalu. Upravo je ovih dana u Niigati, Japanu održan event Lightning Festival u sklopu kojeg su prikazani nagrađeni radovi prošlogodišnjih finalista sa spomenutog festivala tako da je Undertoonov rad još jednom putovao do Japana.
Organizatori Visualia Festivala u Puli su udruga Sonitus, Turistička zajednica grada Pule, Arheološki muzej Istre te Udruga kineziologa grada Pule, a pokrovitelji su Grad Pula, Hrvatska turistička zajednica, Istarska županija i županijska Turistička zajednica. Sponzori festivala su Hrvatska poštanska banka i Arena Hospitality Group, a partneri su IDD production, Ara electronic, Medvid produkcija, VisuaLab, Pleter usluge, Škola za odgoj i obrazovanje, Godina kulture 2017. Austrija-Hrvatska te Mijena. Partneri pulske Xice su Grawe, Run Croatia, Arena, DuranWheatonKimble, Cedevita, Špar, Croatia Airlines, Dukat Fit i Suzuki.
http://festival-visualia.com/hr/
https://www.facebook.com/VisualiaFestival/
http://www.pulainfo.hr/hr/
Komentari