Održana je konferencija za medije u Diana baru hotela Westin u Zagrebu na kojoj je, uz omiljeni crni napitak i neizostavni lokum, predstavljen ‘Put turske kave’.
Povod za organizaciju konferencije je Tjedan turske kave koji se obilježava od 16. do 21. listopada u Gradu Zagrebu, a cilj joj je promocija turske kulture i običaja.
Turska kava zasigurno je najpoznatiji turski brend, koji se na ovim prostorima već stoljećima njeguje i prenosi na nove generacije. Upravo je iz tog razloga Institut Yunus Emre u Zagrebu odlučio organizirati i gostovanje uglednog turskog stručnjaka za kavu te pomoćnika predsjednika Društva za istraživanje i kulturu turske kave, gospodina Osmana Serima, koji je prisutnim novinarima otkrio dosad nepoznate detalje o povijesti turske kave, načinu pripreme i običajima povezanima s ispijanjem kave.
Tako je, primjerice, istaknuo da turska kava kakvu piju “Hrvati i ostali narodi u okruženju, zapravo nije originalna turska kava”. Gospodin Serim je rekao kako “ljudi piju kavu zbog zdravstvenih razloga, ali i zbog sve veće prisutnosti javne svijesti o važnosti porijekla hrane i pića koje konzumiramo”.
Originalna turska kava se priprema od srednje prženih zrna, a ne preprženih zrna kave, kako se to radi u Hrvatskoj i drugim zemljama u kojima je turska kava popularna. Pravilna preprženost zrna, kavi daju osebujan miris, okus te posebnu aromu. U početcima nastajanja trenda ispijanja kave, njezin okus je bio izrazito gorak. Zbog siromaštva, šećer se nije se mogao svakodnevno koristiti pa je uz gorku kavu prijalo sušeno voće i voda, od čega je kasnije nastala poznata poslastica lokum.
U turskoj je tradiciji uvriježeno pravilo da djevojka svojem budućem suprugu kod kuhanja kave doda i malo soli. Ako njezin odabranik ispije kavu do dna i pritom ne spomene slanoću kave, buduća mladenka može biti sretna, jer je to znak da je njezin budući muž poštuje.
Osim toga, otkrio je i “nepisano pravilo u Turskoj da se najbolja kava uvijek priprema za punicu”.
Osman Serim je inače priznati gastronomski stručnjak koji je upravljao s više od 180 projekata vezanih za hranu i piće, s posebnim fokusom na tursku kavu koja već odavno predstavlja mnogo više od običnog napitka.
Komentari