Na najpoznatijoj Googleovoj konferenciji – Google Next 2023 u San Franciscu, Fortenova grupi su uručene dvije nagrade za postignuća u ekosustavu Google Clouda – nagrada u industriji maloprodaje (Retail Industry Customer Award) i nagrada za transformaciju talenata (Talent Transformation Award). Nagrade je u ime Fortenova grupe preuzeo Dragan Mrkajić, direktor za Data & AI strategiju Fortenova grupe.
Fortenova grupa je tako među velikim brojem korisnika Google Cloud platforme u svijetu prepoznata zbog svojih postignuća u uspješnoj primjeni napredne analitike i umjetne inteligencije u svojim operativnim kompanijama – Konzumu Hrvatska, Mercatoru Slovenija i Mercatoru Srbija, a sve s ciljem razvoja vodećih tehnoloških rješenja u industriji maloprodaje.
“Nagrade ‘Google Cloud Customer Awards’ prilika su za odavanje priznanja najinovativnijim, tehnički najnaprednijim transformativnim implementacijama clouda u svim industrijama, iz cijelog svijeta, izgrađenima na našoj platformi”, rekao je Brian Hall, potpredsjednik marketinga proizvoda i industrije u Google Cloudu. “Želim čestitati Fortenova grupi na osvajanju ove nagrade kojom se pokazuje kao vodeći inovator u industriji.”
Prestižna nagrada za korisnike u maloprodaji svjedoči o izuzetnoj upotrebi Google Cloud tehnologije u predviđanju potražnje za svježim proizvodima, optimizaciji asortimana i maksimiziranju učinkovitosti promotivnih aktivnosti, što na kraju potiče rast i zadovoljstvo kupaca. Naravno, to prati i strateško upravljanje timovima i talentima o čemu svjedoči osvojena nagrada za transformaciju talenata. Priznanje je to za uspješne inicijative usmjerene na rješavanje izazova pri izgradnji svog tima talenata za realizaciju najzahtjevnijih analitičkih rješenja na tržištima srednje i istočne Europe.
“Zahvaljujemo Googleu Cloudu na partnerstvu. Ove nagrade su samo dodatni podstrek za ostvarenje cilja – da nam strojno učenje i umjetna inteligencija osiguraju maksimalnu vrijednost podataka kojima raspolažu sve naše kompanije. Time ćemo značajno povećati brzinu donošenja odluka, brže provjeravati valjanost poslovnih ideja i kao rezultat toga –mijenjati i poboljšavati naše poslovne modele na korist svih naših kupaca”, komentirao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe.
Korištenjem analitike podataka i strojnog učenja, Fortenova grupa DataLab je kao Centar izvrsnosti za umjetnu inteligenciju u cijeloj Grupi, radio na modelima optimizacije asortimana proizvoda i promotivnih strategija te poboljšanje sposobnosti predviđanja potražnje za svježim proizvodima. Dokazano je kako rješenja s umjetnom inteligencijom mogu generirati značajnu poslovnu vrijednost.
Tako je AI modul Advanced Promo Optimizer kroz niz A/B testova provedenih u maloprodajnom poslovanju u Srbiji pokazao povećanje promotivne marže za otprilike 0,5 bodova. Assortment Recommender AI modul, testiran u više od 60 trgovina u Hrvatskoj, pokazao je postepeni rast prodaje od 1-3 posto na testiranim kategorijama dok model predviđanja za kategoriju voće i povrće, kroz smanjenje otpada i nedostupnosti robe, u 65 posto trgovina pokazuje poboljšanje profitabilnosti od cca 8 posto. Model je trenutačno implementiran u više od 500 trgovina u Hrvatskoj.
“Ova postignuća odražavaju zajedničke napore naših maloprodajnih tvrtki i Fortenova grupa DataLab-a u koji smo uspješno regrutirali novi tim data scientista, za uspješnim izlaskom na globalnu scenu. S podacima i umjetnom inteligencijom u središtu našeg poslovanja, uzbuđeni smo zbog onoga što nas čeka, jer nastavljamo pružati inovativna rješenja i oblikovati budućnost. Čestitam cijelom timu”, izjavio je Bojan Radlović, Chief Digital Officer u Fortenova grupi.
Komentari