Formula E je iznimno važna za razvoj električnih vozila, sustava i patenata, koje su timovi u ovom automobilističkom natjecanju razvili kroz sedam godina održavanja Svjetskog prvenstva električnih trkaćih bolida. Uz to, veliki broj gledatelja, televizijski prijenosi i prava, nove tehnologije, poznati proizvođači i vozači čine ovaj sport iznimno atraktivnim.
Najveća utrka se zapravo vodi izvan trkaćih staza, timovi nastoje što bolje iskoristiti potencijale električnog motora kako bi ostvarili što bolji rezultat i najbrže vrijeme. Inženjera Maltea Hunekea veseli što ima priliku biti dio ovog natjecanja. Huneke govori kako je konkurencija “intenzivna i poput vlaka u zabavnom parku”. Svi bolidi imaju isto podvozje i standardnu bateriju, dok se timovi mogu poigrati drugim dijelovima, usavršavanjem softvera, tu je i znanstveni rad. Raspoređivanje energije i statičkog elektriciteta, koja se prikuplja prilikom ubrzanja i kočenja je iznimno važna za uspješnost u utrci.
Huneke je podsjetio da su neka usavršena rješenja u ovom području iznimno važna za autoindustriju, jer se većina proizvođača usmjerila prema nultoj emisiji ugljika. Softver se sve više koristi za korištenje i raspoređivanje energije između komponenti, koja pokreće i stvara perfomanse električnih automobila. Efikasnost i izdržljivost elektromotora i baterije se temelji na što boljoj iskoristivosti ovih resursa.
Sedma sezona Formula E počinje 26. veljače dvostrukom utrkom na ulicama povijesnog grada Diraje u Saudijskoj Arabiji, gdje bi se po prvi put trebale održati i noćne utrke.
Komentari