Ford Motor navodno namjerava ukinuti više od 20.000 radnih mjesta, nakon što je nedavno procijenio da će mu zbog carina, koje je uveo predsjednik SAD-a Donald Trump, dobit idućih godina biti smanjena za najmanje milijardu dolara.
Najveći američki proizvođač automobila još nije javno otkrio koliko će radnika biti pogođeno novim mjerama. No, analitičari Morgan Stanleya procjenjuju kako bi moglo biti zahvaćeno 12 posto ili 24.000 od 202.000 radnika Forda diljem svijeta, izvijestio je NBC.
Otpuštanja bi trebala biti usmjerena na Fordovih 70.000 uredskih zaposlenika kao dio onoga što tvrtka naziva „redizajnom“ svog osoblja u trenutnoj reorganizaciji vrijednoj 22,5 milijardi dolara, tvrdi NBC.
Trumpovovo uvođenje carina na uvoz čelika i aluminija, kao i uzvratne carine nanose velike štete američkoj, kao i svjetskoj automobilskoj industriji.
Fordov izvršni direktor Jim Hackett prošlog mjeseca je izjavio kako su samo carine na aluminij i čelik snažno pogodile dobit tvrtke. „Iz Fordove perspektive, carine na metal su nam oduzele oko milijardu dolara dobiti. Ironično je što se većina toga nabavlja u SAD-u. Ako se to stanje produži, bit će još više štete“, rekao je Hackett.
Očekuje se kako će trgovinski rat između SAD-a i Kine nastaviti štetiti rezultatima tvrtke.
Uz to, Ford je početkom ove godine najavio zaokret u poslovanju na proizvodnju gotovo isključivo terenskih vozila i kamiona. Tim vozilima i dalje raste popularnost i profitabilniji su od ostalih modela.
Jedini putnički automobil koji bi i dalje proizvodili bio bi popularni Mustang, no njegova proizvodnja bi također mogla biti pogođena u slučaju daljnjeg pada dobiti.
Ford je prošlog mjeseca poručio kako odustaje od planirane prodaje svog novog Focus crossover vozila u SAD-u. Naime, Ford Focus Active proizvodi se u Kini te zbog novih carina više kompaniji nije isplativo prodavati ga u SAD-u, poručilo je poslovodstvo kompanije..
„Ovo je prvo od potencijalno mnogih drugih vozila koji će nestati s tržišta SAD-a“ zbog trgovinskog rata, upozorila je Kristin Dziczek iz Centra za istraživanja automobila.
Komentari