Ford Thunderbird, jedan od najpoznatijih američkih automobila 50-ih, direktan je odgovor na godinu ranije predstavljenu Chevrolet Corvette
Čelnici tvrtke Ford konačno su uočili kako europski sportski dvosjedi postaju sve popularniji u SAD, tako da se vlastiti dvosjed nije činio kao loša ideja. No, za razliku od Chevrolet Corvette, koja je i oblikom pokušavala podražavati europski stil otvorenih sportskih roadstera, Ford je odlučio pristupiti problematici na klasičnije američki način.
Thunderbird (ime je odabrano na natječaju, a označava magični totem Pueblo Indijanaca) bio je velik i težak, a stilistički je nepogrešivo pripadao Detroitu. Za razliku od Chevrolet Corvette, Ford je od prvog trenutka ponudio samo V8 motor.
Ford Thunderbird je s između 200 i 300 KS na ravnoj cesti mogao parirati europskoj konkurenciji, ali je upravljivosti i voznim svojstvima pristupljeno u tipičnom američkom stilu, što objašnjava relativnu nezainteresiranost europskih kupaca za ovaj automobil. U SAD-u nije bilo tako,
Thunderbird je od samih početaka postao hit i prodaja je prve generacije, proizvođene do 1957., uz pogoršavanje dizajna u svakoj od tih sezona nadmašila 15.000 primjeraka. Upravo je to nagnalo General Motors da ne ugasi Corvette nakon obeshrabrujuće prodaje prve generacije, nego da uloži u redizajn, snažnije motore i marketing…
Tako da modelu Ford Thunderbird, koji je nastao zbog nje, Chevrolet Corvette na kraju duguje i opstanak. No nakon 1957. ta se dva automobila više nisu nadmetala za isti tržišni segment. Marketinška istraživanja u Fordu su pokazala kako bi kupci preferirali još veći automobil s dva reda sjedala.
Stoga su kasniji modeli Thunderbird mahom imali četiri ili pet sjedala, sve do gašenja imena 1997. godine, nakon deset generacija modela. Pet godina kasnije predstavljen je retro dvosjed po uzoru na original, no prodaja je bila vrlo slaba i 2005. ime Thunderbird je umirovljeno, čini se konačno…
Komentari