Ford Fiesta u ovoj godini bilježi prodajni pad od 45 posto u usporedbi s 2021., a zbog razmjerno visoke cijene elektroničkih sustava, proizvodnja postaje neisplativa
Ford Fiesta se počela proizvoditi 18. svibnja 1976. u Kölnu, kao odgovor na uspjeh modela Fiat 127 i Volkswagen Polo. Otada ih je u Njemačkoj i Ujedinjenom kraljevstvu, u osam generacija, proizvedeno 16 milijuna.
Novi trendovi u autoindustriji ne idu na ruku automobila niže klase. Rastuće cijene elektroničkih i upravljačkih sustava, nužnih za ispunjenje ekoloških i sigurnosnih normi, povezanih s problemima u isporuci poluvodiča i mikročipova, razmjerno više opterećuju male nego velike automobile.
Zbog toga se najavljuje, kako piše britanski The Sun, da Ford sljedeće godine, nakon 47 godina proizvodnje u osam generacija i 16 milijuna proizvedenih primjeraka, planira zaustaviti proizvodnju modela Ford Fiesta.
Stagnacija je zabilježena već u ovoj godini, jer ih je proizvedeno 45 posto manje nego u istom razdoblju 2021., a Ford Puma je imala trostruko veću prodaju nego Fiesta. Budući da Ford planira električnu verziju modela Puma, a Fiesta nije predviđena za elektrifikaciju, čini se da je to rekvijem za popularni njemačko-britanski model niže klase (B-segmenta). Klasu veća uzdanica, Ford Focus, karijeru će zaključiti 2025.
Ford do 2023., za europsko tržište, planira zatvoriti gamu modela s toplinskim motorima i prijeći na samo električne. Pritom žele smanjiti broj svojih modela i fokusirati se na one koji im donose dobre rezultate i profit. Focus će zamijeniti električni crossover, umanjenica modela Ford Mustang Mach-E, koji će biti tehnološki srodnik modela Volkswagen ID.4 i proizvodit će se u Njemačkoj.
Ford do 2025 planira povećati proizvodnju električnih automobila na pola milijuna godišnje, a temeljit će se na Volkswagenovoj modularnoj platformi za električna vozila MEB.
Komentari