Ford Falcon je postizao 140 km/h, do stotke ubrzavao za 17 s i trošio za američke pojmove povoljnih 13 litara. S automatskim 2-stupanjskim mjenjačem Ford-O-Matic imao je nešto lošije performanse (137 km/h, 20 s), a trošio 14 l
Premda su manje tvrtke u nekoliko navrata bez većeg uspjeha američkoj publici pokušale predstaviti manje, kompaktnije i jeftinije automobile, detroitska Velika trojka (Big Three), GM, Ford i Chrysler nije marila za to. Njihovi su automobili tijekom 1950-ih bili sve veći, glomazniji i skuplji. Istodobno, u samo pet godina prodaja uvoznih europskih modela se udesetostručila, na krilima brendova Volkswagen, Fiat i Renault, ali i danas zaboravljenih, Triumph i Simca te dosegla deset posto tržišta.
Bio je znak za uzbunu i do kraja 1959. sve će tri korporacije predstaviti svoje kompaktne modele, koji su i dalje bili veći i skuplji od europskih, ali i osjetno manji i povoljniji od ostatka njihove game. Chevrolet će predstaviti Corvair, a Chrysler, odnosno Plymouth Valiant, no prvi se pojavio Falcon, najmanji model tvrtke Ford. Ostaje pomalo nejasno zašto Ford nije preuzeo neki od postojećih modela svojih europskih podružnica, no u svakom slučaju 2. rujna 1959. Henry Ford II je na posebnom televizijskom kanalu publici u čak 21 gradu diljem SAD predstavio najnoviji model tvrtke, uz najavu da će promijeniti način američke percepcije automobila.
Klasična limuzina kompaktnih američkih, ali velikih europskih dimenzija (460 x 178 x 138 cm) pokretala se rednim 6-cilindarskim motorom 2.4, OHV s četiri ležaja radilice i jednim karburatorom, koji je razvijao 91 KS, a snagu prenosio 3-stupanjskim ručnim ili 2-stupanjskim automatskim mjenjačem. Već sljedećih godina Falcon je definitivno bio najuspješniji od novih kompaktnih modela, prodajno osjetno ispred modela Corvair i Valiant, a na mehaničkoj će osnovi druge generacije modela nastati i najveći fenomen američke auto industrije 60-ih, Ford Mustang.
Falcon ostati u ponudi tvrtke Ford sve do 1970., premda će ime biti korišteno i za neke druge modele Plavog ovala na drugim kontinentima, ponajprije u Australiji.
Komentari