1. listopada 1928. Ford prvi počeo serijski ugrađivati sigurnosna stakla

Autor:

Ford Model A, nasljednik slavnog Ford Model T, u drugoj tržišnoj godini serijski se počeo opremati laminiranim troslojnim Triplex staklima, koje smanjuju rizike ozljeda u nesreći

Rani su vjetrobrani bili su izrađeni od običnog prozorskog stakla, što je u nesrećama bio izvor dodatnih teških, pa i smrtonosnih nesreća. Već početkom 20. stoljeća obična su stakla zamijenjena kaljenima i učvršćena gumenom ili neoprenskom brtvom.

Takva su se stakla pri sudaru raspadala u komadiće, što je sprječavalo teže ozljede staklom, ali staklo nije moglo zadržati vozača i putnike pod naletom inercijske sile. Stoga su već 1911. u Francuskoj, a 1912. u Velikoj Britaniji uvedena laminirana stakla Triplex, s tri sloja stakla i dvije uretanske folije kojom su slijepljene (spojene).

Folija je trebala biti otporna na UV-zračenja i imati dobra optička svojstva. No, takva su stakla bila vrlo skupa, pa su ih koristili samo premium proizvođači. Takla stakla imaju višestruko veću čvrstoću i žilavost od klasičnih, pa su omogućila i povećanje čvrstoće strukture karoserije.

Ford je visokoserijskom proizvodnjom smanjio pojedinačni cijenu ‘Triplex’ stakala, koja je od 1919. nudio uz doplatu. Ford Model A, nasljednik slavnog Ford Model T,  1. studenoga 1928. dobio je serijska sigurnosna ‘Triplex’ stakla, koja je Ford počeo ugrađivati i u cijeli proizvodni program.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.