Zastupnik IDS-a u Europskom parlamentu Valter Flego podnio je amandman Odboru za promet na reviziju prijedloga o velikoj europskoj prometnoj mreži – TEN-t.
“Mojih je osam prometnih zahtjeva predano Odboru za promet! Osam izuzetno bitnih amandmana, jer prometna izolacija nam više nije opcija. Hvala kolegicama i kolegama hrvatskim zastupnicima što su me svi do jednog podržali! Zajedno se borimo za naše nacionalne interese, neovisno o stranačkoj pripadnosti i svjetonazorima, svih nas 12. Sretan sam što sam još jednom, po treći put u ovom mandatu, uspio u tome”, rekao je Flego.
“Hoćemo povezanu Hrvatsku, jednake prometne uvjete kao druge zemlje članice, ravnopravnost Luke Rijeka s ostalim lukama na Jadranu, Istru koja nije prometno izolirana, Istarski ipsilon spojen na slovenske autoceste, Rijeku i Dalmaciju spojenu direktnom vezom s ključnim europskim središtima”, istaknuo je istarski europarlamentarac, čijim su prometnim prijedlozima, uz jedanaestero hrvatskih zastupnica i zastupnika, službenu podršku dala i 2 slovenska te 2 talijanska zastupnika – Irena Joveva, Klemen Grošelj, Nicola Danti, Giuseppe Ferrandino. Navedeni su zastupnici potpisali prijedloge koji obuhvaćaju njihove zemlje članice – Italiju i Sloveniju.
Flego je poručio da suradnja s Talijanima i Slovencima otvara vrata za novu suradnju i ekonomski uspješan prostor. “Dosta nam je politiziranja i nadmetanja, spremni smo željeznički i cestovno povezati Hrvatsku, Sloveniju i Italiju. Želimo da ljudi i teret putuju brže, efikasnije i jeftinije”, naglasio je.
Dodao je da od 2019. godine naglašava važnost revizije TEN-t mreže. “Moja je prva aktivnost kao novog zastupnika u Parlamentu bila vezana upravo za to. Još sam se onda sastao s tadašnjom povjerenicom za promet i upozorio ministra Butkovića na nepovoljan položaj Luke Rijeka, ali i na potrebu većeg angažmana oko pitanja istarskog ipsilona i modernizacije željeznice u Istri. Nekoliko puta sam se sastao i s predstavnicima našeg ministarstva, HGK-a i stalnog predstavništva RH pri EU u Bruxellesu. Drago mi je što su svi pokazali spremnost na suradnju”, istaknuo je.
Ustvrdio je da prijedlogom od strane Europske komisije iz prosinca prošle godine jednostavno ne mogu biti zadovoljni. “Zato mi još više znači ujedinjena podrška hrvatskih zastupnika u Parlamentu. Predani su amandmani točka na i ove prometne priče! Nakon Schengena, ovo mora biti novi strateški cilj RH!”, poručio je.
Flego je podsjetio da je velika europska prometna mreža politika EU-a koja se stvara posljednjih 30 godina. I niti jedna europska vlada – lijeva, desna, liberalna ili konzervativna – nije osporila važnost njene izgradnje. Zahvaljujući toj prometnoj politici, danas od Bruxellesa do Strasbourga stignete vlakom za manje od 3 sata. Gotovo 600 kilometara za manje od 3 sata, dok u Hrvatskoj od Pule do Zagreba treba i do 23 sata.
“Svi hoćemo vlakove koji voze 160 km/h, hoćemo putovati udobno i sigurno, ali bez revizije velike europske prometne mreže u kojoj Hrvatska ima svoje mjesto, neće biti ništa! Mjeseci suradnje sa županijama, općinama i gradovima te Ministarstvom prometa doveli su u konačnici do osam amandmana kojima smo pokrili cijelu Hrvatsku, s jednim ciljem – povežimo Hrvatsku s Europom – morem, zrakom, cestom i željeznicom”, naglasio je Flego.
Na kraju je poručio da je u sljedećoj fazi ključno zajedničkim snagama osigurati da što više njihovih prijedloga uđe u konačni tekst Europskog parlamenta. “Isto očekujem i od Vijeća i njihovog konačnog prijedloga, kako bismo ojačali startnu poziciju Hrvatske za međuinstitucionalne pregovore”, zaključio je Valter Flego.
Komentari