Firme kao Uber su u problemima jer se ljudima ne može vjerovati

Autor:

epa05859181 (FILE) - Buildings are reflected in a window of an office of the taxi mobile app service Uber in Cheung Sha Wan, Kowloon, Hong Kong, China, 18 August 2015 (reissued 20 March 2017). According to media reports, President of Uber Jeff Jones has decided to leave the company, after working with the taxi service mobile app for around six months.  EPA/ALEX HOFFORD

Novinarka portala The Independent Josie Cox u svome članku izražava mišljenje o poslovanju kompanija unutar ekonomije dijeljenja. U nastavku prenosimo dijelove njezinog članka.

“Brojni veliki igrači unutar ekonomije dijeljenja toliko brzo rastu da često zaboravljaju da im se poslovni modeli temelje na povjerenju. Tako je ranije ovoga mjeseca kineski start-up E Umbrella, koji je iznajmljivao kišobrane u slučaju nužde, ostao bez 300.000 primjeraka jer su ih korisnici nosili kući i onda zaboravljali na njih. U poduzeću su precijenili pouzdanost svojih klijenata jer nisu uzeli u obzir činjenicu da su ljudi prvenstveno sebični.

Ta anegdota pokazuje da, kako se ekonomija dijeljenja širi globalnom industrijom, ne uzimamo u obzir jedan vrlo nepredvidljivi čimbenik, a to su ljudi. Ljudima se ne može vjerovati. Ništa što rade nije altruistično, a često se ponašaju i glupo”.

“Problem je u tome što nismo programirani da brinemo za kolektivno dobro, već da gledamo kako ostvariti što veću osobnu korist. Zbog jeftinoga odmora skloni smo biti manje oprezni. Zbog stalne potražnje za lagodnim životom zaboravljamo na zaštitu i regulaciju. Najpoznatiji je primjer toga Uber, s optužbama za seksualno napastovanje, a prošli je tjedan žena optužila AirBnb jer ju je navodno napao domaćin, za kojeg poduzeće tvrdi da su ga provjerili i da ranije nije osuđivan.

Tako se otvara niz pitanja u vezi s radničkim pravima, prednostima, izrabljivanjem, regulacijama i standardima. Koristim AirBnB i sviđa mi se, kao i još neke slične usluge. Neki su od tih modela briljantni i vrlo inovativni, ali i dalje se razvijaju. Ipak, potrebno je naglasiti da je bitno pronaći ravnotežu između pohlepe i povjerenja, vrijednosti i cijene, pogodnosti i rizika”, zaključuje Cox.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)