Finoteka.com: On line prodaja domaćih proizvoda, prekupci i uvoznici isključeni

Autor:

Renata Škudar

Finoteka.com najstarija je hrvatska tražilica proizvođača domaće hrane. Pokrenuta je 2008., a danas preko te tražilice svoje proizvode, uglavnom sezonsko voće i povrće, prodaje oko 3.000 hrvatskih proizvođača. Osim u Hrvatskoj putem ove Internet tražilice hrvatski proizvođači svoje proizvode prodaju u Sloveniji i Austriji. Zahvaljujući EU projektu “Razvoj tržišta domaće hrane kroz društveno poduzetništvo” Finoteka.com postaje središnje mjesto tržišta domaće hrane u Hrvatskoj i susjednim zemljama. Ovaj je projekt vrijedan 1,74 milijuna kuna, od čega se 85 posto sufinancira iz Europskog socijalnog fonda, dok se hrvatski dio sufinanciranja provodi kroz Nacionalnu zakladu za razvoj civilnog društva. Finoteka.com tako postaje društveno poduzeće s ciljem da se najmanje 75 posto dobiti tvrtke reinvestira u oglašavanje domaćih proizvoda, u edukaciju i osposobljavanje domaćih poljoprivrednika.

“Ovo je veliki korak prema ostvarenju cilja da Finoteka.com bude sustav kojim upravljaju sami proizvođači i kupci isključivo domaće hrane”, kazao je za Nacional.hr Hrvoje Kolman, direktor tvrtke HR-Koncept koja je pokrenula ovu Internet tražilicu.” Pandemija koronavirusa dodatno je pojačala prodaju poljoprivrednih proizvoda preko interneta te je taj vid trgovine u našoj tvrtki veći za 50 posto nego prije početka pandemije. Plan je da se za vrijeme provođenja ovog projekta stvore preduvjeti da domaći proizvođači hrane postanu suvlasnici centralnog mjesta tržišta hrane u Hrvatskoj, odnosno da sami upravljaju sustavom preko kojeg će prodavati svoje proizvode. Isto tako, nastojat će se nuditi samo probrane, najkvalitetnije domaće proizvode, te dostavljati izravno na adrese krajnjih kupaca. Naša je specifičnost to što smo fokusirani na voće i povrće više nego na druge vrste hrane iako je u ponudi cijeli segment domaćih proizvođača. Imamo izuzetan web sustav koji nam omogućava velik protok robe u jedinici vremena. Proizvode ne skladištimo nego sve ide po principu “s polja do stola u roku od 24 sata” uz isključivanje prekupaca i uvoznika”, istaknuo je Kolman, dodavši da su portal Finoteka.com lani, bez ikakve naknade,  ponudili na raspolaganje Ministarstvu poljoprivrede, no da su ih ovi odbili. 

 

Projekt se provodi u suradnji s LAG-a Vallis Colapis grupom, koja okuplja ruralne zajednice pokupskih dijelova Karlovačke i Zagrebačke županije u svrhu lakše primjene procedura “LEADER – CLLD” – mjera Programa ruralnog razvoja.  Kroz ovu vodeću organizaciju za ruralni razvoj u Hrvatskoj izvršeno je transferiranje poduzeća HR-Koncept u društveno poduzeće. Milan Medić, voditelj LAG-a Vallis Colapis za Nacional.hr je pojasnio kako će u ovaj projekt, odnosno u edukacijske aktivnosti u tri ruralne općine – Žumberak, Ribnik i Sveti Martin,, biti uključeno 120 dugotrajno nezaposlenih osoba. “Tako će se otvoriti mogućnost stanovnicima seoskih zajednica za stavljanje neiskorištenih kapaciteta u službu samozapošljavanja kroz povezivanje s aktivnostima novog društvenog poduzeća, a sve uz korištenje potpora Programa ruralnog razvoja i Operativnog programa za pomorstvo i ribarstvo preko sustava ruralnih i ribarskih LAG-ova. Kroz projekt Finoteka.com pomagat će se, osim proizvođačima i  malim i velikim trgovcima, otkupljivačima, restoranima, voćarnicama i krajnjim potrošačima da na brz način pronađu proizvođače domaće hrane.” Medić je i objasnio što konkretno znači pojam društveno poduzeće rekavši da takvom poduzeću cilj nije stvaranje dobiti za vlasnika već daljnje ulaganje u projekte u korist šire društvene zajednice. 

 

Trendovi pokazuju da industrija hrane i pića brzo stiže tempo kojim napreduje ukupna e-trgovina pa se očekuje da će on-line tržište namirnica u Europi, do 2023. godine, porasti za 66 posto, a godinu kasnije čak će 70 posto potrošača na globalnoj razini namirnice kupovati putem interneta. 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.