Film godine je južnokorejski “Parazit”, kažu američki filmski kritičari. I ne samo oni.

Autor:

Neon

Udruge filmskih kritičara iz Atlante, Bostona, Dallasa, Detroita, Los Angelesa, New Yorka, Phoenixa, Seattlea, Washingtona, Toronta i San Francisca proglasili su za najbolji film 2019. godine južnokorejski „Parazit“ redatelja Bong Joon-Hoa. Ne, to nije najbolji strani film, to je, po njima, film godine. Bolji od „Jokera“, bolji od „Bilo jednom u Americi“, bolji od bilo kojeg filma. Da to nije nikakvo pretjerivanje pokazale su i tri nominacije za nagradu Zlatni globus – za najboljeg redatelja, scenaristu i strani film – a očekuje se da će dobiti i više nominacija za nagradu Oscar. A kako je sve počelo?

Kada je meksički redatelj Alejandro González Iñárritu, predsjednik žirija filmskog festivala u Cannesu, u svibnju izašao na pozornicu kako bi objavio osvajača Zlatne palme, rekao je da je odluka žirija donesena jednoglasno. I doista, odlukom da film „Parazit“ južnokorejskog redatelja Bong Joon-hoa pobijedi na filmskom festivalu u Cannesu nije se samo suglasio žiri, već i kritika i publika. Ta crna komedija, ujedno i politička satira, od trenutka kada je prikazana na festivalu bila je glavna tema svih filmskih razgovora tako da bi sve osim pobjede filma „Parazit“ bila potpuna nepravda.

U središtu filma „Parazit“ je siromašna obitelj u kojoj su svi članovi, otac majka, te punoljetni sin i kćer, nezaposleni. Žive u podrumskom stanu, muče se da bi zaradili neki novac, sve dok im prijatelj ne kaže kako bogata obitelj traži tutora za svoju kći srednjoškolku. Nakon što kći iz siromašne obitelji napravi za svog brata lažnu diplomu s Oxforda, on postaje tutor. Bogata obitelj je prilično naivna, pa se siromašna polako infiltrira u njihovu kuću. Sestra lažno tvrdi da je završila likovnu akademiju u Chicagu pa postaje mentor njihovom šestogodišnjem sinu koji grozno crta. Otac siromašne obitelji postaje vozač oca bogate obitelji. Spletkarenjem natjeraju bogataše da potjeraju dugogodišnju kućnu pomoćnicu i na njezino mjesto dolazi njihova majka. No, sve će se promijeniti kada ih protjerana kućna pomoćnica zamoli da uzme iz podruma kuće nešto što je zaboravila, Slijedi šok, jer podrum nije podrum, to je bunker, a ono što se nalazi u bunkeru mijenja tijek života svih likova filma.

Canneska pobjeda Bong Joon-Hoa nije veliko iznenađenje jer se taj 49-godišnji redatelj proslavio do sada nizom filmova. Izvan Južne Koreje postao je poznat  krimićem „Sjećanja na umorstvo“ nakon čega sljedeći njegovi filmovi „Domaćin“ i „Majka“ imaju premijere na festivalu u Cannesu. Sjajne kritike donose mu snimanja filmova izvan Južne Koreje, a to su bili filmovi „Snowpiercer“ sa Chrisom Evansom i Tildom Swinton, te „Okja“ sa, ponovo, Tildom Swinton i Jakeom Gyllenhallom. Povratak u Južnu Koreju označen je filmom „Parazit“.

Međutim, nakon festivala u Cannesu nije se znalo kako će publika reagirati kada film dođe u kina. U Francuskoj, „Parazit“ je postao najgledaniji canneski pobjednik u posljednjih 15 godina.  U američkim kinima film je postigao iznenađujuće dobar rezultat dok na Rotten Tomatoesu ima ocjenu od 99 posto. Filmski kritičari utrkivali su se u hvalospjevima, priča o klasnim razlikama lako je razumljiva publici u svakom dijelu svijeta. I zato će „Parazit“ biti nominiran se samo za Oscara za najbolji strani film već i za Oscara za najbolji film.

„Parazit“ se počinje prikazivati u hrvatskim kinima 2. siječnja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.