Filipović o zabrinjavajućem padu: “U Hrvatskoj od 2015. do danas imamo gotovo osam tisuća maturanata manje”

Autor:

04.10.2017., Zagreb - Klasicna i XVI. gimnazija u Krizanicevoj ulici. 
Photo: Davor Visnjic/PIXSELL

Davorin Visnjic/PIXSELL

Vinko Filipović, v.d. ravnatelja Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje gostovao je u programu N1 Televizije gdje je komentirao održavanje državne mature, kao i činjenicu da je u Hrvatskoj svake godine sve manje maturanata.

Na državnu maturu imali smo prijavljenih 31.779, a ukupan broj izašlih je između 27 i pol i 28 tisuća. Gotovo tri tisuće nije izašlo, ali to nije neobično, jer se jedan broj njih prijavi još u veljači, a onda ne izađe na maturu, rekao je Filipović.

“U vrijeme covid krize problemi su bili prvenstveno organizacijske naravi. Prvi put smo podijelili polaganje državne mature iz obveznih predmeta u dva dana iz matematike i engleskog jezika, a iz hrvatskoj jezika čak na četiri dana. Naprosto zbog novih mjera koje je propisao HZZO morala je postojati prostorna udaljenost i škole nisu mogle drugačije organizirati, nego da se matura rastegne u veći broj dana”, rekao je Filipović.

“Reforma je vječno pitanje”

Govoreći o sve manjem broju maturanata, Filipović je rekao da ih je 2015. godine bilo oko 39 tisuća, a ove oko 32 tisuće prijavljenih, što je ocijenio zabrinjavajućim padom, koji je u skladu s demografskim trendovima u Hrvatskoj.

“Reforma obrazovanja vječno je pitanje. Procesi koji se događaju nekad s više, nekad s manje uspjeha i svjesni smo toga da i fakulteti i srednje škole ne prate tržište rada iz različitih razloga, ja se nadam da će kriza učiniti u tom smislu da se u krizama donose dobre odluke i nadam se da će to biti i u obrazovanju. Nacionalni centar ima svoju zadaću, a to je vanjsko vrednovanje”, rekao je Filipović.

Govorio je i o inflaciji odlikaša u srednjim školama.

“Inflacija ocjena koja nije u skladu s konkretnim rezultatima državne mature, evidentno je da ocjene koje učenici imaju iz predmeta ne odgovaraju rezultatima državne mature. Od nastavničkog i učiteljskog posla najteže je ocjenjivati”, rekao je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.