Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje Vinko Filipović govorio o državnoj maturi i vrednovanju učenika gostujući u programu N1 Televizije.
Istaknuo je da su rezultati ovogodišnje mature znatno bolji nego prošle. Dodaje da je ove godine 2387 prigovora na prvom stupnju, od toga je oko 800 pozitivno riješeno, ostali su odbijeni. “Uvijek se pronađe pitanje koje stvara određene dvojbe kod učenika, ako je prigovor bio utemeljen on je i prihvaćen”.
Ističe kako je ove godine bilo znatno manje pokušaja varanja na ispitima. Bila je samo jedna neovlaštena uporaba mobitela, prošle godine je bilo sedam takvih. “Učenici su bili puno discipliniraniji ove godine. Šalju nam pozitivne poruke iz kojih bi i mi odrasli nešto mogli naučiti”, navodi.
“Posljedice neka snose oni koji su odgovorni “
Komentirao je i aferu “Daj 5”. Smatra kako je prigovor od strane onih koji su prigovorili na stanje u školi bilo nespretno i nekorektno prema nastavnici i školi.
“Posljedice neka snose oni koji su odgovorni za to, nakon prosvjedne inspekcije vidim da će neke druge istance rješavati taj problem”, rekao je.
Poručio je nastavnicima da rade svoj posao kako to velika veličina radi – odgovorno, stručno, da budu dosljedni i ne popuštaju.
Govorio je i o upisima na fakultet rekavši kako najveći broj bodova za upise nose ocjene na maturi i broj bodova koji imaju neke fakulteti prilikom prijamnog ispita. Naveo je primjer FER-a gdje samo osam posto čini uspjeh u nastavi, ostalo je državna matura.
Nacionalni ispiti
Naglasio je kako će rezultati nacionalnih ispita učenicima poslužiti da mogu usporediti u svoj uspjeh u odnosu na zaključne ocjene i rezultate na nacionalnoj razini, poslužit će učiteljima i ravnateljima da naprave analizu u kojoj mjeri pojedini predmet odudara od prosjeka nacionalne razine, poslužit će obrazovnoj politici i Ministarstvu obrazovanja po pitanju redefiniranja kurikuluma, te Agenciji za odgoj i obrazovanje po pitanju usavršavanja učitelja.
Smatra da su državna matura i nacionalni ispiti u ovih dvadesetak godina dvije najvažnije stavri koje su se dogodile i koje će doprinijeti da se sustav obrazovanja pobošlja i unaprijedi.
Iduće godine nacionalni isptiti provodit će se u svim školama, a vrednovat će se i strani jezici, enegleski i njemački, te povijest i geografija, dodaje.
Govorio je i o novom predmetu Kritičko mišljenje koji se uvodi za učenike koji ne pohađaju vjeronauk.
Navodi kako mu se taj kurikulum sviđa jer zastupa određene vrijednosti koje će sigurno svatko podržati, kao što je građanski odgoj, održivi razovj i uvažavanje različitih stavova.
“Te vrijednosti bi trebali usvojiti svi učenici u školi, a ne samo oni koji ne pohađaju vjeronauk. Smeta me što se neke opće vrijednosti ideologiziraju, bilo s lijeve ili desne strane. Postoje određene vrijednosti koje ne smiju imati ideološki predznak”, poručio je ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje Vinko Filipović.
Komentari