Fiat Grande Panda, nova verzija popularnog talijanskog modela bit će dostupna kao turbobenzinac 1.2 sa 100 KS i elektromotornih 13 kW te potpuno električni s 83 kW i dometom od oko 320 km
Fiat lansira svoj klasični automobil, novorazvijeni i električni, kao Fiat Grande Panda (2024). Nadamo se da ćemo u srpnju 2024. saznati više informacija o cijeni, hibridnom i električnom pogonu, rasponu i interijeru. Suprotno prvotnim očekivanjima, talijanski brend skinuo je svečarski pokrov s modela Fiat Grande Panda u lipnju 2024.
Novo izdanje prijateljskog klasika malih automobila zapravo se očekivalo 11. srpnja 2024., kada Fiat slavi svoj 125. rođendan. Na obljetnicu, međutim, barem možemo očekivati detaljnije informacije o novoj stvari – to je još uvijek rijetkost do danas. Ali ono što već znamo: Grande Panda blisko je povezana s modelom Citroën C3 ili ë-C3, koji također pripada koncernu Stellantis.
Sestrinski model također bi trebao pružiti početnu klasifikaciju za cijene modela Grande Panda: Dok Citroën kao električni automobil počinje s 23.300 eura i koštat će samo 19.900 eura od 2025. (od lipnja 2024.), Fiat bi također mogao biti malo ispod 20.000 eura. Stara Panda s novim imenom Pandina na popisima je kao hibridni model s početnom cijenom od 14.990 eura (od lipnja 2024.).
Kao i Citroën ë-C3, Fiat Grande Panda (2024) temelji se na platformi pametnih automobila Stellantis. ë-C3 pokreće elektromotor snage 83 kW (113 KS) i postiže najveću brzinu od 135 km/h. Baterija od 44 kWh služi kao pohrana energije i omogućuje domet do 320 km. Baterije se mogu napuniti od 20 do 80 posto u 26 minuta na brzoj punionici od 100 kW.
Pretpostavljamo da će se ova pogonska tehnologija naći i u nadolazećoj Pandi. Hibridni model koji još nije detaljno opisan također će biti dostupan pri lansiranju na tržište. Hoće li biti i klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem poput C3, ostaje za vidjeti.
Argument protiv toga, barem srednjoročno gledano, jest da dosadašnja Fiat Panda ili ‘Pandina’, kako joj tepaju u Italiji, nipošto nije otpisana uvođenjem nove generacije Grande. Fiat je naglasio da će se mali automobil, koji se proizvodi od 2011., nastaviti proizvoditi u Pomigliano d’Arco najmanje do 2027.
Motor s unutarnjim izgaranjem Panda trenutno je dostupan kao blagi hibrid sa 70 KS (52 kW). Ovo eliminira Cross i 4×4 varijante. Još uvijek nije jasno hoće li s Grande Pandom doživjeti preporod.
Modelom Grande Panda (2024.), Fiat nastavlja slijediti uspješnu retro stazu, koju je Fiat 500 zacrtao 2007. Međutim, novi nije obična kopija užurbane kocke iz 1980.
Umjesto toga ima mnogo sitnih detalja koji podsjećaju na blaženog pretka. Na primjer, tu je zatvorena, asimetrična rešetka hladnjaka s natpisom marke na lijevoj strani. Ili mala, uspravna stražnja svjetla. Svojim dugonogim izgledom i plastičnim lukovima kotača manevrira u popularnom segmentu gradskih SUV vozila. A nadimak Grande nije slučajan: sa 3,99 m dužine, Grande Panda naraste daleko više od 20 cm aktualni model
Fiat se naravno još suzdržava od ilustriranja interijera, ali studije i sestrinski model već daju prve informacije. Započnimo sa studijama – posebno gradskim automobilom: ovdje je Fiat stavio veliki naglasak na korištenje održivih materijala. Ovdje nećete pronaći kožu, krom ili pjenu. Sestrinski model prikazan gore, Citroën ë-C3, pak ima 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Upitno je hoće li i Fiat Grande Panda (2024) usvojiti njegov dizajn interijera, jer talijanska marka prirodno želi nastupiti samostalno.
Trenutna Fiat Panda već čini korak naprijed u pogledu sustava pomoći: Pandina dolazi s obiljem sustava pomoći, koje bi naravno trebao imati i Fiat Grande Panda (2024). Uključeni su, među ostalim, sustav za upozorenje pri napuštanju voznog traka, upozorenje na pospanost i pomoćnik za autonomno kočenje u nuždi.
Komentari