Kakav je Fiat Bravo 1.6 16V iz 1999., koje su mu mane i koliko vrijedi?

Autor:

Fiat Bravo 1.6 16V je solidne izvedbu, a benzinac sa 103 KS jedan je od najpouzdanijih s kraja 90-ih. Vrijedi 1500 do 2000 eura, a ako je s malo kilometara i besprijekoran, do 3000 eura

PITANJE ČITATELJA

Imam priliku kupiti Fiat Bravo 1.6 16V iz 1999. koji je prešao samo 91.000 km (provjereno). U vlasništvu je umirovljenika koji više ne može voziti, redovito je održavan i u izvrsnom je stanju.

Problem je što ga njegov sin, zbog toga, cijeni na 4000 eura, a takvi se primjerci po oglasima prodaju za manje od 2000 eura. Kakav je taj model i koje su mu mane? Isplati li se kupnja i po kojoj cijeni?

ODGOVOR DOKTORA

Fiati su kvalitetniji nego što mnogi, zbog predrasuda misle o njima. To vrijedi i za modele Bravo/Brava, posebice nakon 1998., kad su uklonjene ‘dječje bolesti’. Osnovni benzinac sa 1.4 12V i 80 KS nije bio baš ’pogođen’, imao je problema s razvodnim mehanizmom te pumpom rashladne tekućine i termostatom, pa je bio sklon pregrijavanju.

Nasuprot njemu, benzinac 1.6 16V sa 1581 ccm i 103 KS, u modelu kojeg planirate kupiti, pokazao se izvrsnim. Uz dobro održavanje bez problema može prijeći i više od 300.000 km i rijetko stvara probleme. Nešto više troši, ali samo u gradskoj vožnji i kad se vozi oštro. Jedini je izuzetak razvodni mehanizam, ali i tu, ako se pripazi na dvije stvari, nema većih problema.

Važno je skratiti interval izmjene zupčastog remena sa 100.000 na 80.000 km. Pritom je važno izmijeniti remenicu uljne pumpe.  Mnogi prilikom izmjene zupčastog remena mijenjaju samo dvije remenice-vodilice, koje su jeftinije, a zbog štednje ne mijenjaju remenicu uljne pumpe, koja je najskuplja.

No, ako se to ne napravi, nastaje velik problem. S vremenom se olabavi, dobije zazor u osi, remen na njoj preskoči te se sudare klipovi i ventili. Ako nemate potvrdu da je sve izmijenjeno, na izmjenu cijelog sklopa trebat ćete računati odmah nakon kupnje.
Cijena? Fiat Bravo 1.6 16V s kraja 90-ih, primjerci po oglasnicima nude se i za samo 1500 eura, ali u tko zna kakvom stanju.

Primjerak o kojem je riječ vrijedi više, ali ipak ne 4000 eura. Ako je baš u dobrom stanju (od limarije i podvozja, do pogonskog mehanizma i unutrašnjosti) i ako je kilometraža vjerodostojna, ponudite 3000 eura. Bilo bi to korektno za obje strane.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.