1. studenoga 1972. predstavljen Fiat 126, nasljednik modela Nuova 500, proslavljen poljskom verzijom 126p “Peglica’

Autor:

Fiat 126 predstavljen je 1. studenoga 1972. na salonu u Torinu, a 6. lipnja 1973. u tvornici FSM u Bielsko-Biala (južna Poljska) sastavljen je prvi Polski Fiat 126p, koji je postao popularniji od originala

Fiat 126, nasljednik legendarnog Fiat Nuova 500, automobil dugačak 305 cm, širok 138 cm i visok 130 cm, preuzeo je koncepciju i mehaniku slavnog pretka. Preuzeo je koncepciju slavnog pretka te se pokretao se uzdužno straga ugrađenim 2-cilindarskim rednim zrakom hlađenim motorom, obujma  594 cm i snage 23 KS, koji je 4-stupanjskim mjenjačem pokretao stražnje kotače. Do stotke mu je trebalo 48,4 s, mogao je potegnuti 105 km/h i trošio je pet do šest litara.

Tada suvremen karoserijski stil izveden je iz, za broj većeg, ali koncepcijski potpuno različitog modela Fiat 127 (motor poprečno sprijeda, 4 cilindra, hlađen vodom, prednji pogon), kojeg je dizajnirao Sergio Saltarelli, te je osvojio titulu ‘Europskog automobila 1972. godine’ (iz njega je 1980. izveden Yugo 45.

Robusna, jednostavna i jeftina, a razmjerno funkcionalna izvedba za 4 osobe postala je zanimljiva za motorizaciju ne samo u Italiji, nego i u mnogim europskim državama. Da nije bila riječ samo o gradskom autu, svjedočili su brojni poljski turisti, koji su, po četvero i u pravilu prtljagom na krovu, jer je prtljažnik sprijeda imao obujam jedva 100 litara. Trošio je pet do  sedam litara (deklarirano: grad 6,8, otvoreno 5,7).

Obujam motora je 1977. povećan na 652 ccm, a snaga na 24 KS (mogao je potegnuti 110 km/h) i takvi primjerci 126p, s oznakom 650, počeli su stizati na naše tržište. Milijunti primjerak, dokad je ‘Peglica’ već izgradila kultni status, napravljen je 1981., a 1987. uvedena je verzija 126p Bis, s vodenim hlađenjem i obujmom povećanim na 704 ccm.

Premda je bila tiša i nešto boljih performanci, bila je manje pouzdana (problematična je bila brtva glave motora)  te su mehaničari govorili ‘bolja je osnovna Peglica’. U siječnju 1997. dobiva i katalizator, a proizvodnja kultnog mališana zaključena je 22. rujna 2000., nakon 3.318.674 primjerka.

Ukupna produkcija Fiata 126 iznosila je 4.673.655 primjerka, 1.352.912 ih je proizvedeno u Italiji, 2069 u Austriji (Fiat-Steyr), a ostatak, najviše u Poljskoj.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.