Fiat 124 (1966. – 1974.): ‘Europski auto 1967. godine’, osnova za Ladu, jedan od najuspješnijih automobila u povijesti

Autor:

Fiat

Fiat 124, nasljednik modela 1300 i 1500, kompaktna limuzina dimenzija 4042 x 1626 x 1416 mm, s OHV motorom obujma 1197 ccm i snage 60 KS, uzdužno sprijeda i pogonom straga, do stotke je ubrzavao za 17 s i postizao 140 km/h

Fiat 124 predstavljen je na salonu automobila u Ženevi 1966. i osvojio je titulu ‘Europski automobil 1967. godine’. Zamijenio je Fiat 1300 i Fiat 1500 i iznjedrio varijante uključujući karavan (s ukrućenim oprugama i skraćenim prijenosom stražnjeg pogona), četverosjed coupé, kabriolet s dva sjedala i nešto produženu i luksuzniju verziju, Fiat 125, lansiranu početkom 1967.

Fiat 124, trovolumenska limuzina tadašnje srednje klase, imao je klasičnu koncepciju s motorom uzdužno sprijeda i stražnjim pogonom preko krutog mosta, ali sa suvremenim oslanjanjem (MacPherson) i vođenjem (Wattove poluge i poprečni torzijski stabilizator) te disk kočnicama na svim kotačima

Fiat 124 je imao novi 4-cilindarski motor OHV obujma 1197 ccm i snage 60 KS, a naknadno je dobio verziju Fiat 124 S sa 1438 ccm i 81 KS. Približno 1 543.000 limuzina i karavana izgrađeno je u Italiji, prije nego što ga je u Italiji 1974. zamijenio Fiat 131 limuzina s četvera vrata, premda se proizvodnja u drugim zemljama nastavila.

Ukupno je proizvedeno 4 milijuna modela Fiat 124. Njegova licencna verzija, ruska Lada, odnosno Žiguli, od 1970. do 2012. u Toljatigradu proizvedena je u čak 16,8 milijuna primjeraka, najviše u povijesti nakon kultnog modela Volkswagen Buba, više nego što je proizveden Ford Model T!

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.