Festival Organ Vida: Izložba u mariborskoj Umjetničkoj galeriji

Autor:

U suradnji s Organom Vida te pod kustostvom direktorice tog međunarodnog festivala fotografije, Marine Paulenka, 19. siječnja u Umjetničkoj galeriji Maribor se otvara izložba “Budnost, borba, ponos: kroz njezine oči”, s autentičnim pričama trinaest umjetnica različitih kulturnih izričaja, potaknutih željom da otvore nove mogućnosti razumijevanja i spoznaja.

“Pažljivo selektirani radovi odražavaju, propituju i problematiziraju različite kulturne izričaje i pitanja poput konstrukcije identiteta, obitelji i doma, seksualnosti i rodno-spolnih uloga, reprezentaciju žena, politiku ženskog pogleda, radničkih i društvenih prava žena”, ističe se u najavi izložbe.

Umjetnice progovaraju kroz različite teme, od ženske perspektive u zapadnom svijetu preko stvarnih priča iz života žena i majki iz Palestine, Irana i Saudijske Arabije do trans i queer zajednice Južnoafričke republike, “raskrinkavajući događaje i govore o težnji za jednakošću za koju se i dalje moramo boriti”.

Izlažu Ahlam Shibli, Amak Mahmoodian, April Gertler, Hannah Starkey, Laia Abril, Lua Ribeira, Nina Berman, Nina Mangalanayagam, Nydia Blas, Sandra Vitaljić, Tasneem Alsultan, Tomoko Sawada, Zanele Muholi.

“Njihova iskustva i istraživanja postavljaju pitanja koja otvaraju drugačije načine promišljanja i osjećanja o postojećim izazovima i problemima današnjeg suvremenog društva u kojem svjedočimo turbulentnoj društveno-političkoj situaciji, gdje se odavno izborena prava žena nanovo moraju zadobivati, a žensko je pitanje aktualnije no ikada”, dodaje se.

Primjerice, Hannah Starkey kroz žensku perspektivu istražuje fizičke i psihičke povezanosti individue i njezine svakodnevne urbane okoline s voajerskim nametanjem, April Gertler kroz kolekciju pronađenih fotografija, kolaža i crteža istražuje jukstapozicije i apstrakcije raznih feminističkih perspektiva.

Lua Ribeira naizgled razrješava ideje ženstvenosti i seksualnosti rekreirajući scene izvedbi, rituala i samoekspresije jamajkanskih plesačica, dok istraživački rad Laie Abril kroz mitove i zablude pokazuje kako je mjesečnica jedan od najignoriranijih problema ljudskih prava na svijetu, koji zahvaća edukaciju, ekonomiju, okoliš i javno zdravstvo.

Amak Mahmoodian, sakupljajući portrete i otiske prstiju propituje stvarni identitet iranske žene, a pričama o identitetu i jednakosti bavi se i Tomoko Sawada koja se kroz 300 portreta transformirala u ono što bi ona mogla ili ne bi mogla biti: brojne azijatske nacionalnosti.

Tasnem Alsultan govori o diskonekciji religije i lokalnih običaja i otkriva sudbine žena iz Saudijske Arabije koje upisuje u svoj dnevnik, Ahlam Shibli se bavi pitanjem doma i limitiranim načinima značenja reprezentacije onih kojih nema, palestinskih boraca i civiai koji izvršavaju napade, dok Nina Mangalanayagam u svojoj video instalaciji “We call Her Pulle” želi pokazati kako je teško nekome drugome shvatiti nečiju traumu nakon proživljenog rata.

Zanele Muholi izlaže seriju portreta crne queer i trans vizualne povijesti Južne Afrike, hrvatska autorica Sandra Vitaljić govori o viktimizaciji žena i ženskog tijela, Nina Berman u novoj knjizi “Biografija gospođe Wish” otkriva 25 godina staru priču žene kroz njezin turbulentan mučenički život, a Nydia Blas sagledava načine na koje društvo zanemaruje, ograničava i vrednuje pojedince izvan postojećih definiranih granica.

Nakon Maribora, gdje će biti otvorena do 11. ožujka, izložba će tijekom godine biti postavljena u Grazu, Berlinu i Bratislavi, te u rujnu u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti, u okviru festivala Organ Vida čije će ovogodišnje, deseto izdanje tematski biti posvećeno ženama.

Dizajn izložbe napravile su Nina Bačun i Roberta Bratović (OAZA).

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.