U natjecateljskom programu 17. Festivala eksperimentalnog filma i videa, koji se održava od 23. do 26. rujna u Zagrebu u prostorima Studentskog centra, bit će prikazano 27 inovativnih radova iz različitih dijelova svijeta, od čega tri iz Hrvatske.
Među temama koje zaokupljaju autore i autorice u ovogodišnjoj selekciji ističe se utjecaj različitih društvenih kriza i previranja na naše osobne identitete i odnose s drugima, navodi se u priopćenju.
Belgijska audiovizualna umjetnica Eva Giolo snimila je u jeku pandemijske krize film U grlu nam cvate cvijeće, koji simbolički adresira krhkost međuljudskih odnosa u kućnoj karanteni.
Iskustvo lockdowna inspiriralo je i autora Vladislava Kneževića (Colonello Futurista, 2020.; Dokument Parakozmik, 2018.,) koji će se predstaviti tehno-strukturalnim radom Imploder, dok je austrijska umjetnica Friedl vom Gröller u filmu 2020 odlučila na pokazati zube godini koju je obilježila kriza covida-19.
Tinjajućom ekološkom katastrofom bavi se splitska vizualna umjetnica Tanja Deman u filmskom eseju Horizont – meditativnoj priči o moru u vremenu zatopljenja i zagađenja, kineska autorica Yuyan Wang u radu Tisuću i jedan pokušaj da budem ocean posegnula za mnogobrojnim videoisječcima s interneta kako bi ukazala na informacijsku i industrijsku zasićenost našeg društva.
Među ostvarenjima koji inovativno koriste estetske i pripovjedne mogućnosti novih medija ističe se i Moji krajolici, intrigantni esej francuskog redatelja Antoinea Chapona o sprezi vojne i zabavne industrije videoigara čija se radnja u cijelosti odvija u računalnom animiranom krajoliku ratne videoigre.
Tu je i novomedijski hibrid nagrađivanog tajlandskog umjetnika Tulapopa Saenjaroena (Soba s pogledom na kokos, 25 FPS 2018), Squish!, koji nadahnuće za svoje razigrane i crnohumorne tabloe nalazi u tajlandskoj animaciji te košmaru društvenih mreža i mobilnih aplikacija.
U radu klasika suvremenog materijalnog filma Petera Tscherkasskog Opet vlak, akcijom je nabijen celuloidni kolaž sačinjen od brojnih isječaka iz holivudske filmske povijesti, čije frenetične izmjene, preklapanja, zveckanja i treperenja na podlozi nezaustavljivog juriša vlaka zlokobno nagoviještaju put u propast.
U simfoniji kanadsko-japanskoga filmaša Daïchi Saïto (Engram povratka, 25 FPS 2015) planinski obronci Andi senzualno pulsiraju u ritmu slobodnih improvizacija saksofonista Jasona Sharpa.
Među digitalnim avanturistima je austrijska Tina Frank te Peter Burr.
Bugarska novomedijska umjetnica Veneta Androva vraća se na festival s britkom i satiričnom 3D-animacijom.
O najboljim filmovima u Natjecateljskom programu 25 FPS-a odlučivat će tročlani Veliki žiri koji ove godine čine australska redateljica Pia Borg, njemačka kustosica Katrin Mundt te hrvatski multimedijski umjetnik Ivan Marušić Klif.
Oni će dodijeliti tri jednakovrijedna Grand Prixa. Filmovi također konkuriraju za Nagradu kritike i Nagradu publike, dok hrvatski filmovi konkuriraju i za Nagradu Green DCP, koju dodjeljuje Udruga za audiovizualna istraživanja 25 FPS.
Komentari