Sudetski Njemac, najveći automobilski konstruktor u povijesti, rođen je 3. rujna 1875. godine u blizini Libereca, današnjoj Češkoj, tada Austro-Ugarskoj.
Slavu je počeo graditi 1901. u Beču, električno-benzinskim Lohner-Porsche Mixte, prvim hibridnim i prvim 4×4 automobilom na svijetu. Odabrao je 1918. čehoslovačko državljanstvo, a slavu i ugled stječe 1920-ih, stvorivši pobjedničke serije Mercedes S, SS i SSKL. Potom postaje glavni konstruktor slavne tvrtke Daimler-Benz, a sredinom 1930-ih proslavio se trkaćim bolidima Auto Union.
Kad je počeo rad na projektu KdF-Wagen, Hitler i Göbbels inzistirali su da i službeno postane Nijemac. Njemački narodni automobil, koji se proslavio kao Volkswagen Buba, predstavljen je 1938. godine, a i na sportskom su planu njegovi bolidi Auto Union sredinom i krajem 1930-ih imali mnogo uspjeha. Obiteljska tvrtka Porsche pod vodstvom sina i unuka prometnut će se u jednog od najpoznatijih svjetskih proizvođača sportskih automobila, što je počelo 1948. slavnim modelom Porsche 356.
Ferdinand Porsche preminuo je 1951. godine. Premda opterećen teškim kontroverzama, od plagijata do velike podrške nacizmu (konstruirao je i Tiger I, najbolji tenk II. svjetskog rata), zbog čega je krajem 1945. uhićen te proveo 22 mjeseca u zatvoru, proglašen je najznačajnijim automobilskom konstruktorom 20. stoljeća.
Komentari