Nacional donosi ulomak iz knjige ‘Socijalizam izgradnja i razgradnja’ koji govori o fenomenu skupljanja albuma sa sličicama kao bitnim faktorima razvoja potrošačkog društva i popularne kulture u Jugoslaviji. Albumi poput ‘Životinjskog carstva’ i ‘Biljnog svijeta’, a kasnije ‘Štrumpf parade’, ‘Tarzana’, ‘Fudbalera i timova’ i ‘Povratka otpisanih’ odigrali su važnu obrazovnu i socijalnu ulogu za mlade generacije bivše države
Potrošačko društvo je ono društvo koje počiva na potrošnji materijalnih dobara i usluga koje postaju dostupne većini stanovništva. Karakterizira ga masovna ponuda i masovna proizvodnja, daleko iznad zadovoljavanja osnovnih potreba. U takvome društvu više se ne kupuje ono što je potrebno, već ono što se želi pa ga karakterizira kupovina novog iako je staro još uvijek upotrebljivo. Ono ima svojih pozitivnih strana kao što su dobrobit širokih slojeva, materijalno blagostanje, porast srednje klase, socijalni mir, itd., ali i negativnih strana kao što su definiranje pojedinca potrošnjom, konzumerizam, otuđenje, itd. Treba razlikovati potrošačko društvo i potrošačku kulturu. Potrošačka kultura je najava dolaska potrošačkog društva, odnosno društvo se može nazvati potrošačkim tek kada potrošačka kultura postane masovnom, odnosno kada u njoj sudjeluje većina…
Komentari