Rezultati globalnog istraživanja, koje je objavila konzultantsko-revizorska tvrtka Ernst & Young uoči događanja EY Svjetski poduzetnik godine, pokazuju kako 59 posto poduzetnika očekuje da će u sljedećih 12 mjeseci zasigurno povećati broj svojih zaposlenika.
Najviše će zapošljavati inovativni i disruptivni poduzetnici odnosno oni koji su na tržište unijeli novitete i promijenili pravila igre.
Istraživanje pod nazivom EY global Job Creation Survey 2016 provedeno je među više od 2 700 poduzetnika iz različitih krajeva svijeta te pokazuje da 59 posto njih smatra kako će u sljedećoj godini povećati broj svojih zaposlenika u odnosu na 2015. godinu gdje je brojka stala na 47 posto. Dapače, poduzetnici će zapošljavati dvostruko više nego što to planiraju korporacije, a očekuje se da će većina novih zaposlenika biti mladi ljudi.
O tome jesu li poduzetnici pretjerano optimistični u svojim planovima za rast najbolje govori podatak kako je više od 85 posto ispitanika ustvrdilo kako su u posljednjih 12 mjeseci zaposlili onoliko novih ljudi koliko su planirali ili čak i više.
Istraživanje upućuje na to da će disruptivni poduzetnici, odnosno oni koji potiču promjene i mijenjaju pravila igre na tržištu, vrlo vjerojatno zapošljavati više od njihovih konvencionalnijih konkurenata i to za 58 posto. S druge strane oko 95 posto inovativnih poduzetnika, odnosno onih koji su kreirali potpuno novi proizvod ili uslugu, tvrdi da planiraju povećati broj zaposlenika.
Ako povučemo paralelu između dobi poduzetnika i razine disruptivnosti, 65 posto poduzetnika koji spadaju u kategoriju disruptivnih su ljudi mlađe dobi odnosno ispod 35 godina, u usporedbi s 27 posto poduzetnika iznad 55 godina. Također, 59 posto poduzetnika koji su tvrtke osnovali u proteklih 5 godina smatraju se disruptorima, u usporedbi sa samo 27 posto onih koji posluju duže od 25 godina.
„Poduzetnici su ključna karika za razvoj gospodarstva, jer upravo oni pružaju izvor prihoda, zapošljavaju i potiču prijeko potrebnu kreativnost i kompetitivnost nužnu za razvoj društva u cjelini. Kroz program EY Poduzetnik godine imao sam priliku upoznati brojne hrvatske poduzetnike, od onih velikih, preko poduzetnika s dugom tradicijom i međunarodnim poslovanjem pa do onih manjih koji impresioniraju svojom inovativnošću, hrabrošću i poduzetničkim duhom. Svima je zajedničko to što su uspješni, rastu i zapošljavaju“, ističe Berislav Horvat, Country Managing Partner EY-a u Hrvatskoj.
Gotovo polovica ispitanika (46 posto) tvrdi kako su u posljednjih 12 mjeseci rast postigli organskim putem, a kada se govori o poslovnim prioritetima, većini poduzetnika (48 posto) glavni je fokus identificirati i privući nove kupce, što im istovremeno predstavlja i najveći izazov. Kao daljnje prioritete njih 34 posto navodi razvoj novih proizvoda i usluga, a 32 posto privlačenje talentiranih kadrova u svoje tvrtke.
„Nije važno radi li se o organskom ili anorganskom rastu, iz našeg iskustva i razgovora s poduzetnicima diljem svijeta, možemo sa sigurnošću zaključiti kako je za njihov rast i razvoj ključna zdrava poduzetnička klima. Bilo gdje u svijetu pa tako i u Hrvatskoj, poduzetnicima je potrebna poticajna poduzetnička klima gdje vlada, velike kompanije i poduzetnici usko surađuju kako bi stvorili povoljne uvjete za procvat poduzetništva“, dodao je Berislav Horvat.
Komentari