Dubravka Vrgoč, intendantica HNK u Zagrebu, najavljuje predstavu ‘Evanđelje’
Jedan od najistaknutijih talijanskih suvremenih kazališnih umjetnika Pippo Delbono, ujedno i glumac, redatelj, producent i pisac, u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu u petak, 11. prosinca, premijerno će predstaviti svoj novi kazališni projekt, suvremenu operu “Evanđelje” u kojoj sudjeluju čak tri ansambla HNK, glumci, plesači orkestar i zbor
Suvremenu operu ‘’Evanđelje’’ Pippo Delbono kreirao je s desetak hrvatskih glumaca i plesača koji, uz svoje profesionalno iskustvo, predstavljaju i svoje živote obilježene traumatičnim ratnim događanjima. Riječ je o poetičnoj izvedbi s melodramskim elementima i autentičnim senzibilitetom Delbona, uz originalnu glazbu skladatelja Enza Avitabilea, u kojima ukazuje na one obespravljene i drugačije. Ovoga puta u jeku aktualnih društvenih problema poput egzodusa čitavih naroda koji bježeći od ratova tragaju za skloništem na Starom kontinentu. Koristeći ‘’Evanđelje’’ kao predložak, Delbono progovara o suvremenom društvu. Uz hrvatske glumce (Zrinka Cvitešić, Tatjana Hrvačić-Gašparac, Franjo Kuhar, Iva Mihalić, Alma Prica, Vlasta Ramljak, Nina Violić, Mirta Zečević i Danijela Zobunđija), u ‘’Evanđelju’’ su surađivali i glumci stalne Delbonove kazališne skupine (Gianluca Ballarè, Bobò, Pippo Delbono, Ilaria Distante, Simone Goggiano, Mario Intruglio, Nelson Lariccia, Pepe Robledo, Grazia Spinella, Nicolae Vasc). O tome kako je došlo do te suradnje zagrebačkog HNKs Delbonom, za Nacional je ispričala intendantica HNK u Zagrebu Dubravka Vrgoč. ‘’Moja suradnja s Pippom Delbonom započela je prije mnogo godina kada je taj danas kultni talijanski redatelj, gostovao na Festivalu svjetskog kazališta, prvo s predstavom “Tišina”, a potom s veličanstvenim scenskim projektom “Poslije bitke” te naposljetku s koncertom “Ljubav i tijelo”. Sve su te tri izvedbe svjedočile o moćnom kazališnom rukopisu koji izravno progovara o svim opsesivnim temama koje nas tište. No ono što je karakteristično u Delbonovu rukopisu je to što se on ni na koga ne nastavlja niti ima sljedbenike. Njegova autentičnost ono je što osvaja gledatelje i svaku njegovu predstavu u kontekstu cijelog europskog teatra čini neponovljivom’’, kaže Dubravka Vrgoč.
‘U DELBONOVU RUKOPISU KARAKTERISTIČNO je da se ni na koga ne nastavlja niti ima sljedbenike’, pojašnjava Vrgoč
Nakon praizvedbe u Zagrebu, ‘’Evanđelje’’ će 2016. biti izvedeno u talijanskom kazalištu Comunale u Bologni te Théâtreu de Liege u Belgiji. Svaki korak te nove kazališne produkcije bit će popraćen snimanjem Delbonova novog filma ‘’Evanđelje’’, švicarsko-talijansko-francusko-belgijske filmske produkcije. Taj međunarodni kazališni projekt nastao je u produkciji Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu i Emilia Romagna Teatro Fondazione te koprodukciji sa švicarskim kazalištem Vidy iz Lausanna, Maison de la Culture d’Amiens i belgijskim Théâtre de Liege i u suradnji s Cinémathèque Suisse iz Lausanna i kazalištem Comunale iz Bologne. Riječ je o izuzetno velikom i važnom međunarodnom projektu zagrebačkog HNK jer je Delbono jedan od najcjenjenijih talijanskih kazališnih redatelja i umjetnika koji se već godinama bavi i istraživanjem filmskoga jezika.
‘’Predstava ‘Evanđelje’ koja je nastala u koprodukciji s Teatrom Emilia Romagna otvorit će i zagrebačkom Hrvatskom narodnom kazalištu perspektivu mnogo veće prisutnosti na europskim kazališnim scenama. Značit će i snažniju povezanost našeg teatra s onim europskim, a u budućnosti i mogućnost novih koprodukcijskih projekata. Nakon Modene i Bologne, ‘Evanđelje’ će do kraja sezone biti prikazivano u Lausaneu i Parizu, a u pregovorima smo i za gostovanja u Krakowu, Parmi i Napulju. Riječ je o projektu za koji se nadamo da ima europsku budućnost’’, kaže Dubravka Vrgoč.
Delbono je 2003. snimio film ‘’Rat’’ (‘’Guerra’’) koji je prikazan na Mostri, na kojoj je osvojio nagradu David di Donatello za najbolji dokumentarac. Godine 2006. snimio je ‘’Vrisak’’ (‘’Grido’’), dok je ‘’Strah’’ (‘’La Paura’’) snimio mobitelom te poslije prebacio na 35-milimetarsku vrpcu. ‘’Ljubav mesa’’ (‘’Amore Carne’’) 2013. je osvojio Grand prix na Nyon Film Festivalu u Švicarskoj. Njegov posljednji film ‘’Sangue’’ (‘’Krv’’) bio je jedini talijanski film u selekciji 66. festivala u Locarnu, na kojem je 2013. osvojio nagradu Međunarodne federacije filmskih udruženja; na zagrebačkome Subversive film festivalu osvojio je Nagradu publike. Kao glumac Delbono je nastupio u nizu filmova, primjerice ‘’Ja sam ljubav’’ Luce Guadagnina (uz Tildu Swinton), ‘’Ja i ti’’ Bernarda Bertoluccija i ‘’Goltzius and the Pelican Company’’ Petera Greenawaya. Opera ‘’Evanđelje’’ praizvest će se u zagrebačkom HNK 11. prosinca, što je razlog zbog kojeg je Dubravka Vrgoč itekako ponosna. Ona tvrdi da je ta suradnja korak koji će toj instituciji pomoći da se odmakne od višedesetljetnog pristupa ustaljenim kazališnim formama. ‘’Kao sinteza dramskog, plesnog i glazbenog teatra, ‘Evanđelje’ također ima namjeru prijeći ustaljene kazališne granice i pokazati kako je danas ne samo granica između života i teatra gotovo nevidljiva, nego i granica između teatra i ostalih umjetnosti. Delbono spaja ono što je gotovo nespojivo, a u toj igri začuđujućih odnosa nude se uvijek nove kombinacije i otkrivaju novi prostori čarobne kazališne imaginacije. A u svemu tome prepoznaju se iskrenost i toplina što nedostaju suvremenom europskom teatru’’, zaključila je Dubravka Vrgoč.
Komentari