Europsko udruženje komora Eurochambres protiv je dodatnog poreza za zračni i pomorski prijevoz, jer smatra da ulaganje u istraživanje i razvoj i inovacije, a ne novi porezi, vode ka ozelenjivanju tih industrija, prenosi u petak Hrvatska gospodarska komora.
Prema dosadašnjoj verziji direktive EU-a o oporezivanju energije, zračni prijevoz i brodarstvo nisu zahvaćeni porezom, ali najnoviji prijedlog Europske komisije u sklopu usklađivanja direktive s ciljevima Europskog zelenog plana uključuje ukidanje te iznimke.
Iako smatra da je revizija u određenoj mjeri potrebna, europsko udruženje komora Eurochambres čiji je i HGK član, protivi se dodatnom porezu za zračni i pomorski prijevoz.
“Nije dodatno oporezivanje, već je ulaganje u istraživanje i razvoj te inovacije ono što će dovesti do ‘ozelenjivanja’ tih industrija”, kažu u Eurochambersu.
Pozivaju na uravnotežene i učinkovite izmjene koje uzimaju u obzir trenutne gospodarske okolnosti i krize.
Smatraju da revizija ne bi smjela uvoditi dodatna porezna opterećenja, posebno ako to neće dovesti do smanjenja emisija. Dodaju da bi novi porez u nepovoljniji položaj stavio građane i tvrtke u geografskim izoliranijim područjima, posebno otocima, jer će se porez povećavati sukladno udaljenosti i potrošnji goriva.
U slučaju zračnog prijevoza, troškovi za gorivo čine jednu četvrtinu svih operativnih troškova avioprijevoznika, a regulativa ReFuel Aviation će na njih staviti i dodatne zahtjeve po pitanju održivosti i dopuštenih mješavina goriva. Obje industrije će već imati dodatne troškove i kroz revidirani sustav trgovanja emisijama, kažu u europskom komorskom udruženju.
“Ovi su sektori bili izrazito pogođeni pandemijom, a onda je došao i rat u Ukrajini. No, pokazalo se i koliko je njihovo ‘zdravlje’ ključno za dobavne lance. Može se očekivati povećanje cijena prijevoza i prelijevanje na turizam te ostale povezane industrije”, kaže direktor Sektora za promet HGK Darko Soldo.
“Europski avioprijevoznici podupiru Europski zeleni plan i rade na smanjenju emisija i zagađenja, no pod velikim su utjecajem visokih i volatilnih cijena goriva i naknada u sustavu trgovanja emisijama. Sredstva namijenjena unaprjeđenju flote i softvera te za edukacije za smanjenje emisija morala su se realocirati upravo zbog toga”, rekao je predsjednik Udruženja zračnog prometa HGK Slaven Žabo iz iz Croatia Airlinesa.
Žabo ističe da je sama obveza prijavljivanja emisija za avioprijevoznike koji premaše 10 tisuća tona u emisijama diskriminatorna, jer se ti isti prijevoznici ne mogu prijaviti za sredstva iz Modernizacijskog fonda kako bi smanjili troškove budući da koriste fosilna goriva.
Komentari