Nova predstava Mrtvački ples u produkciji Eurokaza, nastala je prema naturalističkoj drami Augusta Strindberga i u režiji Borne Baletića, a tercet izvedbi – 10., 11. i 12. veljače – otvorit će novu kulturnu oazu u srcu Zagreba, u obnovljenoj palači u Berislavićevoj 6, u Velikoj dvorani inženjerskog saveza, s početkom u 20 sati.
Iako naslov Mrtvački ples sugerira da se radi o jednoj od Strindbergovih nadrealističkih ili simbolističkih drama, ipak je riječ o naturalističkoj drami koja bespoštednim, orgijastičkim, ponajprije verbalnim urušavanjem, bez mnogo psiholoških približavanja i opravdavanja, minimiziranjem narativne pokretljivosti, nekim dodirom bez vela, ulazi u bezobzirnost, gotovo plemeniti amoralizam dvaju protagonista, bez-kulturalnost (kulturlos) situacija i herojsku rezignaciju stanja. Drama je snažno utjecala na kazališni modernitet prošlog stoljeća, osobito na kazalište apsurda; spomenimo samo Edwarda Albeeja i njegovu dramu Tko se boji Virginije Woolf.
Strindbergova najtmurnija drama, Mrtvački ples, govori o neprijateljski raspoloženim supružnicima, kapetanu i njegovoj ženi, samima na otočiću na kojemu se uzajamno mrze, te posjetitelju, čovjeku, koji zavodi ženu, ali je, odlazeći, opet ostavlja mužu. Što je istinito u toj reprizi? Milost, utjeha? Rezignacija? Ili ponovno navlačenje krinki? Strindberg je bio nemiran i strastan duh, oporbenjak u svemu čega se dotakao, koji je usavršio europsku naturalističku dramu i otvorio nove puteve scenskog stvaranja.
Režiju i dramatrugiju potpisuje Borna Baletić koji je utjelovio i glavni lik kapetana Edgara. Uz njega, glumački tim čine Iva Kraljević u ulozi Alice, Luka Bulović nastupa kao Kurt, Nataša Kopeč igra Judith, dok je lik Allana povjeren Matiji Čigiru, a poručnika Igoru Juriniću, koji je zaslužan i za glazbene dionice predstave. Kostime za predstavu je osmislila Suzana Brezovec, majstor za svjetlo je Tomislav Maglečić, a produkcijski ‘dio kolača’ odradio je Marko Milovac.
Komentari