EU traži globalne standarde za razvoj virtualnih svjetova

Autor:

Pixabay

Europska komisija predstavila je u srpnju novu strategiju o tehnologiji Web 4.0 i virtualnim svjetovima kako bi odredila smjer sljedeće tehnološke tranzicije te osigurala „otvoreno, sigurno, pouzdano, pravedno i uključivo digitalno okruženje za građane, poduzeća i javne uprave“ u EU-u. Tom inicijativom Komisija se zauzela za uvođenje globalnih standarda za virtualne svjetove kako bi osigurala da razvoj metaverzuma ne bude u rukama nekoliko velikih igrača na tržištu.

Internet se razvija iznimnom brzinom: nakon treće generacije interneta, Web 3.0, koja je trenutačno u razvoju i čije su glavne značajke otvorenost, decentraliziranost i kontrola koja je potpuno u rukama korisnika, sljedeća generacija, Web 4.0, omogućit će integraciju digitalnih i stvarnih objekata i okruženja te poboljšanu interakciju ljudi i strojeva. Pod pojmom virtualni svjetovi Europska komisija podrazumijeva  3D okoline u kojima se stapaju fizički i virtualni svijet, a koje se mogu koristiti za zabavu ali i za simulacije različitih događaja  kao što su primjerice scenariji za kompleksne operativne zahvate u zdravstvu ili primjerice posljedice globalnog zatopljenja na definirana područja.

U izgledima za gospodarstvo EU-a nakon 2030. digitalizacija se ističe kao jedan od ključnih pokretača razvoja, a Web 4.0 kao velika tehnološka tranzicija koja nam donosi neometano povezan, inteligentan i imerzivan svijet. Procjenjuje se da će se vrijednost tržišta virtualnih svjetova povećati s 27 milijardi eura 2022. na više od 800 milijardi eura do 2030.

Uz sve prilike i koristi koje donose, virtualni svjetovi uvode i rizike na kojima će trebati raditi. Cilj je nove strategije postići Web 4.0 i virtualne svjetove koji odražavaju vrijednosti i načela EU-a, u kojima se prava građana u potpunosti primjenjuju te u kojima europska poduzeća mogu uspješno poslovati.

Ključni stupovi strategije usklađeni su s ciljevima programa politike za digitalno desetljeće i obuhvaćaju razvoj vještina, poduzeća i javnu upravu. U prvom aspektu tako EU planira ojačati ulogu građana, poticati razvoj vještina i izgradnju baze stručnjaka za virtualne svjetove. Za gospodarstvenike planira uvesti potpore industrijskom ekosustavu koji koristi Web 4.0 kako bi se proširila izvrsnost i otklonila rascjepkanost. Trenutačno ne postoji ekosustav na razini EU-a koji okuplja različite aktere u vrijednosnom lancu virtualnih svjetova i tehnologije Web 4.0. Komisija je predložila potencijalno partnerstvo za virtualne svjetove u okviru Obzora Europa, koje bi se moglo pokrenuti 2025., kako bi se potaknula izvrsnost u istraživanju te razvio industrijski i tehnološki plan za virtualne svjetove. Kako bi potaknula inovacije, Komisija će podupirati i stvaratelje i medijske kuće u EU-u u iskušavanju novih alata za stvaranje, raditi na povezivanju razvojnih inženjera i industrijskih korisnika te surađivati s državama članicama na razvoju regulatornih izoliranih okruženja za Web 4.0 i virtualne svjetove.

U segmentu javne uprave strategija će promicati razvoj virtualnih javnih usluga kako bi se iskoristile mogućnosti koje mogu ponuditi virtualni svjetovi. EU već ulaže u velike inicijative kao što su Odredište Zemlja, lokalni digitalni blizanci za pametne zajednice i europski projekt „Digitalni blizanac oceana” kako bi se istraživačima omogućilo da ostvare nova znanstvena dostignuća, industrijama da razviju precizne aplikacije, a javnim tijelima da donose informirane odluke o javnim politikama. Komisija međutim pokreće i dvije nove velike javne inicijative: „CitiVerse”, imerzivno urbano okruženje koje se može koristiti za urbanističko planiranje i upravljanje gradovima, te europski projekt „Virtualni ljudski blizanac”, koji će replicirati ljudsko tijelo radi potpore kliničkom odlučivanju i personaliziranom liječenju.

SADRŽAJ OMOGUĆIO APIS IT

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.