Alphabet Inc i YouTube trebali bi zabraniti korisnike koji potiču ratnu propagandu kao dio mjera za zaustavljanje dezinformacija nakon ruske invazije na Ukrajinu, rekao je u nedjelju povjerenik EU-a za unutarnje tržište Thierry Breton izvršnim direktorima dviju tvrtki.
Alphabetov Google u subotu je zabranio ruskoj državnoj medijskoj kući RT i drugim kanalima da primaju novac za reklame na njihovim web stranicama, u aplikacijama i YouTube videozapisima, slično potezu Facebooka nakon invazije na Ukrajinu.
U videopozivu s izvršnim direktorom Alphabeta Sundarom Pichaijem i izvršnom direktoricom YouTubea Susan Wojcicki, Breton je rekao da bi dvije tvrtke trebale ići dalje.
“Sloboda izražavanja ne pokriva ratnu propagandu. Predugo je sadržaj iz Russia Todaya i drugih ruskih državnih medija bio pojačan algoritmima i predložen kao ‘preporučeni sadržaj’ ljudima koji to nikada nisu tražili”, rekao je Breton u priopćenju.
“Ratna propaganda nikada ne bi trebala biti preporučeni sadržaj – štoviše, uopće joj ne bi trebalo biti mjesta na internetskim platformama. Računam da će tehnološka industrija poduzeti hitne i učinkovite mjere za suzbijanje dezinformacija”, rekao je.
U videopozivu je sudjelovala i potpredsjednica Europske komisije Vera Jourova.
Google je rekao da je već poduzeo korake bez presedana kako bi zaustavio dezinformacije o Ukrajini.
“Kao što smo rekli povjerenicima, naši timovi nastavljaju pratiti situaciju 24 sata dnevno i spremni su poduzeti daljnje mjere”, rekao je glasnogovornik Googlea.
Međutim, zabrana računa koji promiču ratnu propagandu mogla bi biti problematična zbog poteškoća u definiranju što čini propagandu i iz čije perspektive.
Komentari