Europska unija uplatila je Italiji milijarde eura za obnovu infrastruktura, odgovorio je u četvrtak Bruxelles populističkoj vladi koja je krivnju za loše održavanje prometnica povezala s financijskim obvezama prema Uniji.
Nakon katastrofalnog urušavanja vijadukta u Genovi pri čemu je poginulo najmanje 38 osoba po službenim podacima, talijanski ministar unutarnjih poslova, euroskeptik Matteo Salvini, optužio je Bruxelles da punjenje proračuna EU stavlja ispred sigurnosti.
“Vrlo je ljudski tražiti nekoga na koga svaliti krivnju kada se dogodi tako strašna nesreća kao što je ova u Genovi. Ipak, treba sagledati činjenice”, napisao je na Twitteru povjerenik EU za proračun Guenther Oettinger.
U sedam godina, od 2014. do 2020. Italija treba primiti 2,5 milijarda eura za ceste i vlakove, zatim 12 milijarda eura iz Fonda za regionalni razvoj za pomoć siromašnijim regijama, a dobila je i zeleno svjetlo za 8,5 milijarda eura namijenjenih nacionalnoj potrošnji, podsjetio je Oettinger.
Ministar Salvini rekao je u utorak nakon nesreće da obveze prema inozemstvu priječe Italiju da troši više novca potrebnog za sigurnost škola i autocesta.
“Zato se moramo zapitati trebamo li poštivati te obveze ili sigurnost Talijana staviti na prvo mjesto. Očito, biram drugu opciju”, poručio je Salvini.
Sutradan je predložio da se novac za sigurnost izdvoji iz Pakta o stabilnosti i rastu, a riječ je o sporazumu država članica vezanom za fiskalnu politiku.
“Ulaganja koja spašavaju život, radna mjesta i pravo na zdravlje ne smiju biti dio rigidnih izračuna i propisa koje nameće Europa”, rekao je Salvini.
I potpredsjednik talijanske vlade Luigi di Maio, inače čelnik populističkog Pokreta 5 zvijezda koji tvori vladajuću koaliciju sa Salvinijevom Ligom, govorio je u sličnom tonu.
“Europa može govoriti što god hoće, ali mi ne molimo, mi ovdje zahtijevamo. U pitanju su ljudski životi”, kaže Di Maio.
Autocesta A10 na kojoj se nalazi đenoveški vijadukt Morandi dio je transeuropske prometne mreže. Riječ je o programu razvoja prometne infrastrukture koji treba odgovoriti na zahtjeve europske direktive iz 2008. o sigurnosti cesta, rekao je glasnogovornik Komisije Christian Spahr.
Komentari