Najveće svjetske platforme društvenih medija Facebook, Twitter, TikTok i druge morat će se suočiti sa suzbijanjem nezakonitih i štetnih sadržaja ili će se suočiti s visokim kaznama prema Zakonu o digitalnim uslugama Europske unije već od 25. kolovoza. Europska komisija danas će odrediti 19 vrlo velikih internetskih platformi (VLOP) i tražilica koje će pasti pod nadzor opsežnog zakona o online sadržaju. Te će se tvrtke suočiti sa strogim zahtjevima uključujući brzo uklanjanje nezakonitog sadržaja, osiguravanje da maloljetnici nisu ciljani personaliziranim oglasima i ograničavanje širenja dezinformacija i štetnog sadržaja poput internetskog zlostavljanja.
“S velikim opsegom dolazi i velika odgovornost”, rekao je povjerenik EU-a za unutarnje tržište Thierry Breton na brifingu s novinarima. “Od 25. kolovoza, drugim riječima, točno četiri mjeseca od sada, online platforme i tražilice s više od 45 milijuna aktivnih korisnika … imat će jače obveze.”
Određene tvrtke s više od 45 milijuna korisnika u EU uključuju:
— Osam platformi društvenih medija, naime Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest i Snapchat;
— Pet internetskih tržišta, naime Amazon, Booking, AliExpres, Google Shopping i Zalando;
— Ostale platforme, uključujući Apple i Googleove trgovine aplikacijama, Google Maps i Wikipedia te tražilice Google i Bing.
Ove velike platforme morat će prestati prikazivati oglase korisnicima na temelju osjetljivih podataka poput vjere i političkih mišljenja. Sadržaj generiran umjetnom inteligencijom, poput manipuliranih videozapisa i fotografija, poznatih kao deepfake, morat će se označiti.
Tvrtke će također morati provoditi godišnje procjene rizika koje njihove platforme predstavljaju za niz pitanja kao što su javno zdravlje, sigurnost djece i sloboda izražavanja. Od njih će se tražiti da izlože svoje mjere za rješavanje takvih rizika. Prva procjena morat će se završiti 25. kolovoza.
“Ovih 19 vrlo velikih online platformi i tražilica morat će u potpunosti redizajnirati svoje sustave kako bi osigurali visoku razinu privatnosti, sigurnosti i sigurnosti maloljetnika s provjerom dobi i alatima za roditeljski nadzor”, rekao je Breton.
Vanjske tvrtke će revidirati njihove planove. Tim za provedbu u Komisiji pristupit će njihovim podacima i algoritmima kako bi provjerio promiču li niz štetnih sadržaja, na primjer, sadržaje koji ugrožavaju javno zdravlje ili utjecaj tijekom izbora.
Kazne mogu doseći i do 6 posto njihovog globalnog godišnjeg prometa, a vrlo ozbiljni slučajevi kršenja mogu rezultirati suočavanjem platformama s privremenom zabranom.
Breton je rekao da će jedan od prvih testova za velike platforme u Europi biti izbori u Slovačkoj u rujnu zbog zabrinutosti oko “hibridnog ratovanja koje se događa na društvenim medijima, posebno u kontekstu rata u Ukrajini”.
“Posebno sam zabrinut zbog sustava za moderiranje sadržaja ili Facebooka, koji je platforma koja igra važnu ulogu u izgradnji mišljenja, primjerice, za slovačko društvo”, rekao je Breton. “Meta mora pažljivo istražiti svoj sustav i popraviti ga, gdje je to potrebno, što prije.”
Komisija će također otići na Twitter u SAD krajem lipnja kako bi provjerila je li tvrtka spremna ispuniti DSA. “Na poziv Elona Muska, moj tim i ja ćemo provesti stres test uživo u sjedištu Twittera”, dodao je Breton.
TikTok je također zatražio od Komisije da provjeri hoće li biti usklađen, ali datum još nije određen.
Komisija je također u procesu određivanja “četiri do pet” dodatnih platformi “u sljedećih nekoliko tjedana”. Pornografske platforme poput PornHuba i YouPorna kažu da 33 milijuna Europljana posjećuje njihove web stranice svaki mjesec — što znači da se ne bi morali suočiti s dodatnim zahtjevima za rješavanje rizika koje bi mogli predstavljati za društvo, piše POLITICO.
Komentari