Električna vozila ne proizvode emisiju stakleničkih plinova i triput manje zagađuju prirodu.
Ali, gledajući cijeli “životni ciklus” električnih vozila, od kopanja i vađenja sirovine za proizvodnju baterija (litij, kobalt, nikal, bakar) do industrijskog procesa sastavljanja baterije, proizvodnje i spajanja automobilskih dijelova, sve to zahtjeva veliku količinu energije i proizvodnju emisije ugljika i stakleničkih plinova.
No, nakon što električno vozilo dođe u ruke vlasnika i počne se kretati prometnicama, nema emisije ugljika. Kad se baterije vozila istroše, one svakako moraju biti zbrinute u odgovarajućim centrima za opasni otpad. Punjenje baterija se odvija na postajama, dok bi u budućnosti energija za punionice trebala dolaziti iz održivih izvora.
Zaključuje se kako električna vozila u prosjeku zapravo imaju emisiju od 90 g/km² tijekom svog životnog ciklusa, ali je ugljikov otisak triput manji. Hibridna i električna vozila, usavršavanje biodizel goriva su danas prihvaćeni standardi i ekološke alternative u autoindustriji i prometu na globalnoj razini.
Komentari