Ekskluzivno iz Affalterbacha: AMG – seoska tvornica u kojoj se ručno izrađuju najskuplji Mercedesi

Autor:

Ambitious Creative Co. - Rick Barrett on Unsplash

 

Objavljeno u Nacionalu br. 336, 2002-04-24

Tvornica AMG u gradiću Affalterbachu, tridesetak kilometara od Stuttgarta, najprestižniji je dio Mercedesova koncerna: u njoj se proizvode vrhunski sportski automobili čija prosječna cijena nije manja od 100.000 eura, a sva se vozila izrađuju samo uz pomoć najobičnijeg alata

Rezultati najnovijih testiranja europskih automobilističkih časopisa posve su identični: novi model Mercedesa AMG SL 55, koji je predstavljen početkom 2002., trenutačno je najbolji automobil na svijetu. U njemačkom časopisu Auto motor und sport Mercedes AMG SL 55 osvojio je, od mogućih 610, čak 510 bodova. Maserati Spyder je značajno zaostao na drugome mjestu sa 465 bodova, BMW Z8 je dobio 456, a Aston Martin DB7 390 bodova. Testovi su pokazali da Mercedes AMG SL 55 ima najveće ubrzanje, do 100 km na sat stiže za 4,4 sekunde, troši najmanje goriva, u prosjeku 14,4 litre na 100 km, pri brzini od 100 km. Zaustavlja se najbrže, nakon samo 35,4 metra. Stručnjaci se slažu da SL 55 ima najbolju karoseriju i komandnu ploču, a najveće je ocjene dobio i za udobnost i iskazanu sigurnost u vožnji. U časopisu Auto Bild smatraju da ni njegova cijena nije pretjerana: za ono što nudi taj paradni model Mercedesa raspon cijena od 126.080 do 200.000 eura nije previsok ni pretjeran.

Ono što je Ferrari za Fiat, to je AMG za Mercedes. AMG je tvrtka u kojoj Mercedes ima većinsko vlasništvo, u njoj se proizvode vrhunski sportski automobili koji su kvalitetu, sigurnost i udobnost standardnih Mercedesa podigli na još višu razinu. Taj su luksuzni automobil, tvrde u AMG-u, namijenjen je super bogatim sportskim entuzijastima, koji žele jedinstveni dizajn i doživljaj upravljanja vozilom. Uz originalni AMG-ov motor koji se izrađuje ručno, kupci imaju praktički neograničene mogućnosti dograđivanja kompletno nove, specijalno napravljene dodatne opreme. To je ono što modele Mercedesa AMG čini doista jedinstvenim automobilima na svijetu.

U AMG-u vrhunski majstori rade bez pomoći strojeva, tek uz korištenje najobičnijih alata: no u tomu je međutim glavna vrijednost Mercedesa AMG, a točno se znaju imena majstora koji su ih napravili Na početku obilaska gradića Affalterbacha i pogona u kojima se proizvode Mercedesi AMG ništa ne odaje dojam luksuza i ekskluzivnosti: za razliku od Stuttgarta, gdje se na desetinama četvornih kilometara nalaze goleme proizvodne hale i poslovne zgrade Mercedesa, u kojima radi gotovo stotinu tisuća ljudi i gdje je proizvodnja maksimalno automatizirana i kompjutorizirana, u tridesetak kilometara udaljenom Affalterbachu, sve je potpuno drugačije. Prestižni dio svjetskoga automobilističkog koncerna Mercedes, laboratorij za proizvodnju AMG-a, nalazi se u mjestu s nekoliko tisuća stanovnika, a u gotovo seoskoj idili, u šest ne baš velikih hala, radi samo 550 stručnjaka i mehaničara. Oni koji očekuju robote i vrhunsku tehnologiju ostat će razočarani: pogoni u kojima se izrađuju modeli Mercedes AMG izgledaju kao bolje radionice za popravak automobila, mehaničari u njima najjednostavnijim alatom sastavljaju motore i automobile. Ni kvantitativni podaci nisu impresivni: dok je u “normalnom” Mercedesu krajem 2001. radilo 372.500 zaposlenika, koji su proizveli 3.985.600 osobnih te 429.900 transportnih vozila i pritom ostvarili prihod od 152 milijarde eura, u AMG-u je bilo samo 550 zaposlenih. Oni su proizveli 18.700 Mercedesa AMG. No kad se govori o novcu, podaci jesu impresivni: AMG-ov promet znatno je veći od dvije milijarde eura, a prosječna cijena vozila AMG nije manja od 100 tisuća eura. Prosperitet AMG-a lako je uočljiv: pokraj sadašnjeg kompleksa grade se dvije nove, goleme hale koje će omogućiti daljnje, značajno povećanje proizvodnje. To je uostalom jedna od karakteristika koncerna Mercedes: posljednjih godina u razvoj i istraživanja uloženo je 7,5 milijardi eura, a njegovi stručnjaci godišnje registriraju više od 2000 tisuće novih izuma i patenata. U razdoblju od 2002. do 2004. predviđeno je da se u budućnost Daimler Chryslera investira čak 41 milijarda eura.

Već na početku obilaska kompleksa AMG posjetitelji se mogu uvjeriti da je ipak riječ o ekstravagantnome mjestu: za našeg posjeta, u utorak, 16. travnja, jedna ekipa mehaničara upravo je bila demontirala unutrašnjost posve novog džipa AMG M klase. Na pitanje zašto to rade, dobili smo zanimljiv odgovor: džip je kupio slavni američki gitarist Eric Clapton, no prije nego što ga počne voziti zatražio je da se cijela unutrašnjost vozila potpuno preuredi kako bi se u njemu napravio najbolji, izvanserijski ambijent za slušanje glazbe. Taj će zahvat Claptona stajati dodatnih nekoliko desetaka tisuća eura. No Clapton nije nikakva iznimka: odmah pokraj njegova džipa na identičan način rastavljena je unutrašnjost također posve novog Mercedesa AMG SL 55: kuvajtski šeik zatražio je da se promijeni cijela unutrašnjost i presvuče u kožu zelene boje. Šeika će taj dodatni zahtjev stajati više desetaka tisuća eura.

I po svemu drugome nije teško zaključiti da je riječ o doista ekskluzivnom mjestu: u istoj hali na sličan način ispunjavale su se želje još desetak hirovitih kupaca različitih modela Mercedesa AMG, a posebno impresivno izgledala su dva Pullmana, zacijelo najluksuznija vozila na svijetu, koji su uz to još i najduži: od motora do prtljažnika udaljenost je punih šest metara. U njima je, tvrde u AGM-u, napravljena moderna verzija ugođaja iz arapske 1001 noći: u luksuznom salonu, koji se nalazi iza vozačeva sjedišta, instaliran je pravi komunikacijski centar s dva televizora s DVD receiverom, dva telefona, faksom, dva kompjutora s vezom za Internet, DVD playerom, videorekorderom i tunerom, mini-barom s pićem i kristalnim čašama.

Nakon obilaska pogona AMG-a prisjetili smo se posjeta proizvođačima vrhunskih švicarskih luksuznih satova: oba su ta mjesta potpuna suprotnost sveopćoj industrijalizaciji, automatizaciji i kompjutorizaciji. U AMG-u, kao i kod Francka Mullera i Pateka Philippea, vrhunski majstori koriste samo svoje ruke, bez pomoći strojeva, tek uz korištenje najobičnijih alata. U tomu je međutim njihova glavna vrijednost: automobili Mercedes AMG te satovi Franck Muller i Patek Philippe izrađuju se isključivo ručno i, što je najvažnije, točno se znaju imena majstora koji su ih napravili.

OZNAKE: mercedes, tvornica, AMG

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.