Nacional.hr u posjedu je videosnimke online edukacije članstva Možemo! na kojoj se zagovara prometni kolaps kako bi ljudi odustali od automobila.
Podsjetimo, Nacional je prije dva tjedna dobio intrigantnu dvosatnu videosnimku online interne edukacije članstva Možemo!, od 21. lipnja 2022., na temu: “Kako do manjih gužvi u gradskom prometu?”.
Tu online edukaciju vodio je Tomislav Nakić-Alfirević, čovjek koji, kako je sam napomenuo na početku svoje prezentacije, uopće nije prometne struke, već je inženjer računarstva koji obnaša i funkciju predsjednika Sindikata biciklista. Napomenuo je da se, međutim, deset godina bavi temom prometa. Dodatno je intrigantno ono što je Nakić-Alfirević tom prilikom govorio, a što pokazuje kako se formiraju stavovi platforme Možemo! oko bitnih pitanja funkcioniranja gradskih vlasti.
Snimka otkriva bizarne i često potpuno promašene teze koje zagovara Nakić-Alfirević. Primjerice, napomenuo je da kao vijećnici dobivaju mnoga pitanja građana u kojima traže proširenje prometnih traka, novih traka na raskrižju, podzemne garaže, više parkirnih mjesta. Nakić-Alfirević na toj snimci vijećnicima Možemo! – dakle onima koji na svojoj razini vlasti donose odluke, pa tako i one vezane za promet – govori da su to promašeni prijedlozi jer ono što građani predlažu ne daje rezultate te da se, primjerice, nakon godinu i pol dana dogodi to da razina gužve dosegne onu prije ikakvog građevinskog zahvata.
‘Bolje je ne raditi prometne zahvate u Zagrebu jer će gužva biti ista’
Stoga navodi da je takve zahvate bolje ne raditi jer gužva će biti ista, a kao dokaz Nakić-Alfirević daje rezultate istraživanja iz SAD-a iz 1930. godine. Kako je rekao, više raspoloživih parkirališnih mjesta po stanu ili kući rezultira s više automobila na tom području. To je po njemu logično jer tamo gdje je više parkirališnih mjesta, više se koriste automobili, a manje javni prijevoz. Alati koje predlaže član Možemo! je uvođenje propisa “jedno povlašteno mjesto po domaćinstvu”, kao što je to u Amsterdamu, jer kaže da na taj način smanjuju raskoš u kojoj žive ti stanovnici. Drugi alat je GUP – treba ucrtati manji broj parkirališnih mjesta po stanu. Treći alat je cijena – primjerice viša cijena parkiranja za “goste”.
U Možemo! kažu da, ako širimo jednu traku, neka ta traka bude za javni prijevoz. Jedan je vijećnik u online edukaciji rekao da Jarunski most ne mora biti otvoren za automobile, da može biti javno prijevozni i pješački.
Šokantnu snimku, prepunu nevjerojatnih prijedloga, možete pregledati u nastavku teksta…
Komentari