Europska komisija će ići toliko daleko da zadovolji Njemačku i Italiju u njihovoj borbi za spas motora s unutarnjim izgaranjem iz kandži zabrane EU-a.
Komisija je odbila zahtjev njemačke vlade da ponovno otvori nacrt zakona kojim se od 2035. nalaže politika prodaje samo za automobile i kombije s nultom emisijom, što su dogovorili Parlament i zemlje EU-a prošle godine, kako bi se napravio prostor za sintetička e-goriva.
Umjesto toga, pristala je na zahtjev Berlina da napravi izmjene postojećem zakonodavstvu poznatom kao Euro 6 kojim se utvrđuje klasifikacija za vozila koja pokreću isključivo “ugljično neutralna goriva” kao što su e-goriva, prema nacrtu prijedloga koji je Komisija poslala Njemačkoj vladi.
Međutim, jednostavno proširenje Euro 6 zakona ne omogućuje stvarnu prodaju automobila na e-goriva ili druga takva obnovljiva goriva nakon 2035. budući da još uvijek ispuštaju CO2 iz ispušne cijevi.
Komisija je odbacila mogućnost ponovnog pokretanja nacrta zakona koji zabranjuje prodaju automobila koji zagađuju okoliš nakon 2035. godine, prema dužnosniku Komisije koji je govorio pod uvjetom anonimnosti jer nije ovlašten govoriti javno.
‘Komisija će stajati uz dogovor u trijalogu’, rekao je dužnosnik, referirajući se na raniji dogovor između institucija EU o cilju smanjenja emisija CO2 od 100 posto do 2035.
Stajalište Komisije vjerojatno će naići na otpor njemačke vlade, što bi moglo dovesti do sve većeg raskola oko zakona o emisijama iz automobila samo nekoliko dana uoči samita čelnika EU koji počinje u četvrtak.
Berlin je iznio zahtjeve za promjenom zakona o standardima Euro 6 i CO2 u pismu Komisiji poslanom ranije ovog tjedna, kako je izvijestio POLITICO.
Štoviše, talijanska vlada rekla je u svom vlastitom pismu Komisiji poslanom u utorak da želi da se rupa u zakonu proširi kako bi se omogućila “sva obnovljiva goriva (tj. obnovljiva tekuća i plinovita goriva, uključujući biogoriva i e-goriva)”, umjesto da samo uključuje zaobilazno rješenje za e-goriva prema zahtjevu Nijemaca.
Umjesto toga, ponuda Komisije postavlja klasifikaciju za vozila koja rade samo na ugljično-neutralna goriva u Euro 6 zakonodavstvu ugradnjom monitora koji bi procijenili kakva se vrsta goriva koristi u spremniku.
“Za vozila koja se pokreću isključivo na goriva s neutralnim ugljikom, sukladnost proizvodnje mora uključivati ispitivanje rada monitora za gorivo i sustava za poticanje goriva”, navodi se u nacrtu prijedloga Komisije, pozivajući se na predložene izmjene zakona o emisijama Euro 6.
Glasnogovornik njemačkog ministarstva prometa rekao je da vlada procjenjuje prijedlog Komisije i zalaže se za brzo rješenje spora, ali je dodao da bi dogovor trebao biti “otporan i obvezujući”.
Komentari