Edsel, prvi automobilski brend predstavljen u velikom televizijskom showu, pretvorio se u najveću financijsku katastrofu u povijesti autoindustrije
Edsel, cijenom između brendova Mercury i Ford (dakle polu-premium) pojavio se u kriznim vremenima, brend je bio ‘no name’, a prednja maska je podsjećala na ženski spolni organ…
Već se neko vrijeme znalo da Ford u drugoj polovici 1950-ih planira predstaviti novu marku, Nakon što je obznanjeno je da će marka nositi ime Edsel u počast od raka prerano preminulom sinu Henryja Forda.
Ford je dočekao dugo i pomno pripremani E-day, veliku i obimnu prezentaciju novog brenda. Amerikanci su bili zatrpani reklamama za novi automobil, bila je to priča za naslovnice. Službena prezentacija održana je 4. rujna 1957., a onda je uslijedio pravi show…
Na glavnom američkom TV kanalu CBS je 13. listopada 1957. održana i velika sveamerička televizijska prezentaciji nove Fordove marke Edsel. Samo što gotovo nitko od ljudi koji su je pogledali nije poželio i kupiti neki od četiri modela Edsel.
Za razliku od ostalih marki na tržištu, koje su nosila imena znamenitih likova iz američke povijesti ili barem porodična imena osnivača, ime Edsel prosječnom Amerikancu nije značilo ništa, a i zvučnost je bila upitna.
Navodno je jedan PR-ovac proročanski upozorio kako će samo odabir imena dovesti do 200.000 manje prodanih primjeraka godišnje. Do podvijanja repa i gašenja marke 1960. ukupno je prodano oko 120.000 Edsela – manje no što će Yuga biti isporučeno Amerikancima.
Danas je Edsel zanimljiv i razmjerno rijedak kolekcionarski automobil, smatra se da ih je sačuvano svega nekoliko tisuća…
Komentari