Earle S. MacPherson se radom u nizu automobilskih tvrtki specijalizirao za ovjes, postigao zapaženu karijeru u tvrtkama Ford i General Motors, a proslavio konstrukcijom opružne noge, temelja suvremenih automobila
Earle Steele MacPherson rođen je 6. srpnja 1891. u Highland Parku, Illinois, i diplomirao na Sveučilištu Illinois. Služio je u I. svjetskom ratu i postigao čin satnika. Početkom 1920-ih radio je za Chalmers Motor Company i za Liberty Motor Car Company, a 1923. pridružio se tvrtki Hupmobile. Godine 1934. MacPherson ulazi u koncern General Motors, postavši 1935. glavni inženjer dizajna odjela Chevrolet.
MacPherson je bio glavni inženjer projekta Chevrolet Cadet, kompaktnog automobila namijenjenog prodaji za manje od 1000 dolara. MacPherson je razvio ovjes tipa opružne noge za Cadet, djelomično inspiriran konstrukcijom koji je 1920-ih za Fiat razvio i patentirao Guido Fornaca (premda Cadet nije koristio pravu MacPhersonovu konstrukciju) i patentom Franka M. Smitha iz Stout Motor Car Corp.
Nakon što je Cadet otkazan u svibnju 1947., MacPherson je napustio General Motors, pridruživši se Ford Motor Company kasnije te godine. Jedan od njegovih prvih projekata bila je prilagodba njegove konstrukcije ovjesa za Ford Vedette iz 1948., model francuske podružnice tvrtke Ford Motor Company.
To je postao prvi automobil koji je koristio MacPhersonovu opružnu nogu. Međutim, Fordova tvornica u Poissyju počela je sporo s modelom Vedette, a za modele Ford Zephyr i Ford Consul, hitove salona automobila u Londonu 1950., također se tvrdili da su prvi automobili “u masovnoj proizvodnji” s MacPhersonovim opružnim nogama.
MacPherson je 1952. postao glavni inženjer Ford Motor Company te je tu poziciju zadržao do umirovljenja u svibnju 1958. Umro je 26 siječnja 1960. u bolnici Old Grace u Detroitu, nakon što je doživio srčani udar.
Komentari