“Večeras se ovdje okupila nepristojna gomila, ha? Svi dobro znate kako je to biti neuljudan. Čuli ste za Antikrista? Je li ovdje itko išta zna o njemu? Znam da ste čuli. Pa jasno je da je Antikrist upravo ušao. Prošao je kroz vrata kad i vi. Koliko vas je svjesno da stiže kraj svijeta u kojem živite? Koliko vas je toga svjesno? Može li itko dignuti ruku? Oh, vidim, nitko”, obratio se Bob Dylan publici u proljeće 1979. na koncertu u Tempeu u Arizoni. Njegova turneja započela je te godine promocijom albuma “Slow Train Coming”. Okupio je novi osmeročlani bend koji su činile i četiri afroameričke gospel pjevačice i jedna od najboljih ritam sekcija koja je svirala s njim, basist Tim Drummond i bubnjar Jim Keltner. Na koncertima nije izvodio nijednu poznatu pjesmu iz ranijih razdoblja, a na nastupima je propovijedao o kršćanstvu, Isusu, Armagedonu i vjerskom spasenju. Ljudi su nezadovoljni odlazili s koncerata, a novinari su pisali loše kritike o albumu. O tom kontroverznom dijelu Dylanove karijere svjedoči novo, trinaesto izdanje “The Bootleg Series”: album “Trouble No More (1979-1981)” upravo objavljen i u Hrvatskoj. Album nudi osam CD-a i jedan DVD, a na njima su izabrane pjesme s trogodišnje turneje, raritetne snimke iz studija i koncerti u Torontu 1980. i Londonu 1981., ukupno stotinu dosad neobjavljenih radova. Objavljene su i kraće verzije na dva CD-a, odnosno četiri vinilna izdanja. Dylan je u tom razdoblju snimio još dva albuma, “Saved” (1980.) i “Shot of Love (1981.) koji sa “Slow Train Coming” čine njegovu “kršćansku trilogiju”. Na piratskim snimkama tih koncerata koje su fanovi godinama objavljivali, Dylan je u punoj snazi. Pružaju snažnu mješavinu rocka, gospela i bluesa inspiriranu vjerskim zanosom. Iako je zbog tih albuma i koncerata doživio brojne kritike, Dylan nije učinio ništa drugačije od onoga što je radio od početka karijere. Bio je korak ispred svoje publike i ponovo je krenuo u novom smjeru. To radi i danas.
Komentari