Nakon što je Sarah Oh izgubila posao savjetnice za ljudska prava na Twitteru krajem prošle godine u prvom krugu otpuštanja nakon kaotične akvizicije tvrtke od strane Elona Muska, odlučila se pridružiti prijatelju u izgradnji konkurentske usluge.
S Gaborom Cselleom, koji je prethodno radio za Twitter i Google, pokrenula je T2, trenutno dostupan u beta verziji. Kao i Twitter, nudi društveni feed objava s ograničenjem od 280 znakova. Ali ključna prodajna točka, prema Oh, je fokus na sigurnost.
“Stvarno želimo stvoriti iskustvo koje omogućuje ljudima da dijele ono što žele bez straha od rizika od stvari poput zlostavljanja i uznemiravanja, i smatramo da smo stvarno u dobroj poziciji da to postignemo”, rekla je Oh za CNN.
U mjesecima otkako je Musk dovršio svoje preuzimanje, malen, ali sve veći broj usluga pokrenut je ili je postao popularan privlačeći korisnike koji se ne osjećaju ugodno zbog milijarderovih odluka da smanji Twitterovo osoblje, promisli o politici moderiranja sadržaja i ponovno aktivira brojne huškačke račune koji su prethodno bili zabranjeni , između ostalih poteza.
Popis novijih sudionika na tržištima uključuje aplikacije koje su izradili bivši zaposlenici Twittera, startup koji podupire jedan od Muskovih Twitter investitora i uslugu bivšeg izvršnog direktora Twittera Jacka Dorseyja. Dok neke aplikacije poput T2 jako sliče Twitteru, druge imaju drugačiji pristup.
Prošli mjesec, na primjer, osnivači Instagrama najavili su Artifact, “personalizirani feed vijesti” pokretan umjetnom inteligencijom, opis koji ga je brzo zaradio usporedbe s Twitterom. U nedavnom testiranju aplikacije, međutim, sličila je aplikacijama za čitanje vijesti poput Apple Newsa ili ugašenog Google Readera. Artifact je prikazivao popularne članke velikih medijskih organizacija i manjih blogera u glavnom feedu, prilagođen korisnicima na temelju njihovih aktivnosti i odabranih interesa.
Ali čini se da se sve ove aplikacije natječu za priliku da počnu zadovoljavati glad koju bi korisnici mogli osjećati za feed vijesti koji nije Twitter – barem dokle god ta potreba traje.
“Nešto što smo često čuli od ljudi koji su prešli s Twittera, bilo djelomično ili u potpunosti, jest da je to samo za njih ljepše iskustvo u cjelini,” rekao je Jae Kaplan, suosnivač kluba Anti Software Software, grupe koja razvija Cohost, tekstualni feed društvenih medija sličan Twitteru. Usluga je javno pokrenuta u lipnju prošle godine, nakon što je Musk ponudio kupnju Twittera. U studenom, nakon što je Musk dovršio preuzimanje, platforma je zabilježila porast aktivnosti, dodavši 80.000 korisnika u roku od 48 sati.
“Ljudi su nas spominjali kao alternativu Twitteru, što je, po mom mišljenju, važna razlika od zamjene za Twitter”, rekao je Kaplan.
Zamjena Twittera, s njegovom snažnom mrežom novinara, političara i zabavljača te pozamašnom publikom korisnika opsjednutih vijestima u stvarnom vremenu, može biti izazov. Iako su aplikacije poput Cohosta ponovno dobile zamah, njihova publika ostaje mali dio veličine Twittera, koji je imao više od 200 milijuna aktivnih korisnika dnevno od prošle godine.
Cohost trenutno ima 130.000 korisnika, od kojih je samo 20.000 ono što Cohost smatra aktivnim korisnicima, prema Kaplanu. T2 ima listu čekanja od pet znamenki, prema Ohu, koji kaže da taj broj nastavlja rasti. Mastodon, najistaknutiji nedavni rival Twitteru, dosegao je 2,5 milijuna korisnika u studenom, ali je od tada pao na 1,4 milijuna korisnika, što je moguća priča o upozorenju drugim uslugama.
“Aktuelni nositelj ima prednost razmjera, pa čak i u situaciji u kojoj imate neku vrstu polarizirajuće figure kao što je Musk koji preuzima Twitter, ljudi shvaćaju da novije platforme nisu ni približno toliko učinkovite u odnosu na jedan prema više, dobivajući vaše poruka vani”, rekao je Tom Forte, viši istraživački analitičar u D.A. Davidson. “Unatoč činjenici da možda ima nezadovoljnih potrošača, oni i dalje tvitaju.”
U studenom, nedugo nakon što je preuzeo tvrtku, Musk je u više navrata tvrdio da Twitter nastavlja postizati “najviši” broj korisnika unatoč početnom valu korisnika koji su pozivali da se napusti društvena mreža. (Kao dio akvizicije, Musk je Twitter učinio privatnim i tvrtka više ne prijavljuje broj korisnika u tromjesečnim dokumentima vrijednosnih papira.)
“Ako ljudi odu, kamo idu? Po svemu sudeći, trenutno ne postoji nijedna platforma koja bi mogla preuzeti funkciju Twittera i ništa nije pripremljeno za to,” rekla je Karen North, profesorica na USC Annenberg School for Communication and Journalism. “Nijedna platforma nema globalnu korisničku bazu, koja predstavlja ljude iz svih sfera života na način na koji to čini Twitter.”
Da bi se stvari zakomplicirale za konkurente, neki od elemenata početnog bijesa i medijske pozornosti oko Twittera pod Muskom nedvojbeno su izblijedili u mjesecima nakon sklapanja posla. Iako kontroverze i dalje postoje, mnogi korisnici Twittera možda osjećaju manju hitnost da skoče s broda danas nego krajem listopada.
Ipak, osnivač Mastodona Eugen Rochko nije zabrinut.
“Platforma ne može stalno postajati viralna”, Rochko je nedavno rekao za CNN o smanjenju broja korisnika Mastodona. “Ciklus medijskih vijesti i pažnje na društvenim mrežama jednostavno nestane nakon nekog vremena, ali za sobom ostavlja organski rast kakav smo imali prije studenog i koji imamo i sada.”
Komentari