Brod Lacroma izgrađen je u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici i predviđen je za komercijalnu plovidbu s putnicima u Jadranskom moru. Katamaran je dug 15 metara, kapaciteta je 50 putnika i posada, maksimalne brzine do 18 čvorova, a prilagođen je osobama s invaliditetom
Hibridni putnički brod Lacroma, na inauguracijsku plovidbu iz Luke Gruž prema Arboretumu Trsteno Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, a potom prema otoku Lokrumu, posebnom rezervatu šumske vegetacije, krenuo je 25. kolovoza. Radi se o prvom hibridnom brodu izgrađenom u hrvatskom brodogradilištu za komercijalnu plovidbu s putnicima u Jadranskom moru. Katamaran je dug 15 metara, kapaciteta je 50 putnika i posada, maksimalne brzine do 18 čvorova, a prilagođen je osobama s invaliditetom.
Izgrađen je u brodogradilištu Dalmont u Kraljevici u okviru projekta „Povijesni vrtovi dubrovačkog područja“, sufinanciranog sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj. Svrha projekta je održivo korištenje prirodne baštine i upravljanje zaštićenim prostorima kroz interpretaciju i prezentaciju zaštićene prirodne baštine, s dugoročnim ciljem doprinosa održivom društveno-gospodarskom razvoju na lokalnoj i regionalnoj razini. Naručitelj izgradnje je Javna ustanova Rezervat Lokrum, dok je suglasnost za zaključenje ugovora o javnoj nabavi broda s najpovoljnijim ponuditeljem, društvom Dalmont, a temeljem provedenog postupka javne nabave, dalo Gradsko vijeće Grada Dubrovnika. Ugovorena vrijednost nabave broda iznosi 1.155.527 eura s PDV-om. Na razini svih partnera projekt je ukupno vrijedan 18.289.422,37 kuna, s odobrenim bespovratnim sredstvima u iznosu od 10.932.344,70 kuna, što čini 70 posto od ukupno prihvatljivih troškova, koji iznose 15.665.291,44 kune.
Prema informacijama koje su Javnoj ustanovi Rezervat Lokrum ustupili iz Hrvatskog registra brodova, Lacroma je hibridni brod, prvi takav izgrađen u hrvatskom brodogradilištu za komercijalnu plovidbu s putnicima u Jadranskom moru
U prigodi predstavljanja broda i otvorenja nove brodske linije Gruž-Trsteno-Lokrum, dubrovački gradonačelnik Mato Franković podsjetio je kako je Dubrovnik prvi hrvatski grad koji je u upravljanje turizmom uveo postulate održivosti i uspješno ih primjenjuje te istaknuo da se njegova gradska uprava 2017. odlučila za maksimalno korištenje dostupnih fondova Europske unije s ciljem poboljšanja kvalitete života svojih građana.
Državna tajnica u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije Zrinka Raguž imenovana je kumom broda. Ona je, između ostalog, ocijenila da se nabava hibridnog broda Lacroma s inauguracijom novog turističkog proizvoda izravno naslanja na strateški projekt Grada Dubrovnika „Poštujmo Grad“ jer utječe na disperziju gostiju.
Projekt „Povijesni vrtovi dubrovačkog područja“ sufinanciran je sredstvima u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija za financijsko razdoblje 2014. – 2020. Europskog fonda za regionalni razvoj. Korisnik ovog projekta je Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti s projektnim partnerima: Javnom ustanovom Rezervat Lokrum, Turističkom zajednicom Grada Dubrovnika i Dubrovačkom ART udrugom bez granica. Projektom se Rezervat Lokrum i Arboretum Trsteno povezuju u novi turistički proizvod. Osim u nabavu putničkog broda u okviru projekta ulaže se u Centar za edukacije i multimedijalne prezentacije u Arboretumu, uspostavlja se tematsko-poučna staza u povijesnom masliniku Arboretuma Trsteno i interpretacijski punktovi na otoku Lokrumu te se provode programi edukacije na obje lokacije, održavanjem ekološko-rekreativnih radionica i događaja za lokalno stanovništvo.
Grad Dubrovnik favorizira plovila na električni pogon i ekološki prihvatljiva transportna rješenja za prijevoz putnika morem. Razvijaju se i modeli uvođenja dubrovačkog električnog brodskog tramvaja te je u sklopu projekta e-LAFITI izrađena Studija izvodljivosti za uvođenje električnih brodova prema Elafitskim otocima.
Komentari