Dovršetkom Istarskog ipsilona od Pule do Zagreba moći će se stići za samo dva i pol sata

Autor:

PROMO

Osim druge cijevi tunela Učka duge 5,63 kilometara, BINA Istra izvodi i cestovnu dionica Vranja – Učka dugu 1,9 kilometara, koju planiraju otvoriti do kraja ove godine, godinu i pol prije roka

Istarski ipsilon s tunelom Učka, jedan od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, kojim tijekom ljetne sezone prolazi čak 30 posto turističkog prometa u Republici Hrvatskoj, uskoro će biti završen u svom punom profilu. Tvrtka BINA Istra, koncesionar Istarskog ipsilona, u procesu je izgradnje druge cijevi tunela Učka, dužine 5,63 kilometara, što je trenutno najveća infrastrukturna cestovna investicija u Hrvatskoj, a do kraja godine BINA Istra planira otvoriti i 1,9 kilometara dugu cestovnu dionicu Vranja, čime će godinu i pol prije roka biti dovršen cijeli Istarski ipsilon prema Primorsko goranskoj županiji. U planu je i financiranje deset kilometara duge dionice Matulji – Učka te vijadukta Limska draga i mosta Mirna, kako bi započelo spajanje Matulja s Hrvatskim autocestama, čime bi se napokon sada tri i pol sata dugo putovanje od Zagreba do Pule skratilo na svega dva i pol sata bez zaustavljanja.

Trenutno su u punom jeku radovi na izgradnji druge cijevi tunela Učka, za što se koristi najsuvremenija tehnologija u tunelogradnji. Kako bi se postigao ubrzani tempo gradnje, tunel se probija s obje strane, istarske i kvarnerske. Svakodnevno se provodi više miniranja, a prosječno se dnevno probija pet do deset metara sa svake strane tunela, ukupno do 26 metara dnevno. Iz tunela se dnevno izvozi 1600 kubičnih metara materijala.

U tunelu se probija ukupno čak 25 paralelnih galerija koje su nužne radi sigurnosnih standarda kada obje cijevi budu u prometu. FOTO: PROMO

Jedna od specifičnosti izgradnje tunela upravo je veliki broj miniranja. Naime, za tunelsku cijev od 5,6 kilometara dužine, bit će potrebno preko dvije tisuće miniranja. Miniranje se izvodi uz maksimalnu pažnju kako bi se ispunili najstroži sigurnosni standardi. Promet u postojećoj tunelskoj cijevi odvija se normalno, osim u trenucima miniranja kada se zatvara na nekoliko minuta što je nužno zbog sigurnosti vozača.

U izgradnji tunela specifičan je i proboj paralelnih galerija koje su nužne radi sigurnosnih standarda kada obje cijevi budu u prometu, a u tunelu Učka ukupno će ih biti 25. Do sada su probijena gotovo dva kilometra nove tunelske cijevi, i to 1100 metara s istarske strane i 800 metara sa strane Kvarnera, te sedam paralelnih galerija. Po dovršetku probijanja tunela slijede radovi na izgradnji betonske oplate tunela, kolničke konstrukcije kao i sustava odvodnje. Zatim slijedi i opsežan program opremanja najsuvremenijom tunelskom opremom za sigurno prometovanje cestovnim tunelima kao što su protupožarni sustavi, ventilacija, dinamična signalizacija, video-sustav kao i komunikacijski sustavi.

Plan je da tunel bude fizički probijen u ljeto 2023. godine, a radovi bi kompletno trebali biti gotovi godinu dana kasnije, sredinom 2024. godine.

Uz radove na izgradnji druge cijevi istovremeno se odvijaju radovi na novom čvoru Vranja, gdje je u tijeku izgradnja vijadukta Zrinšćak i novog nadvožnjaka u okviru buduće petlje Vranja, a vrijednost faze 2B2-1 Vranja-Učka iznosi oko 1,5 milijardi kuna. Paralelno s time Bina Istra radi na završetku cijelog projekta, odnosno završetku punog profila do Matulja koji uključuje vijadukt Limska draga te most Mirna koji nisu u punom profilu. U izgradnju je uključena hrvatska građevinska operativa, od petstotinjak radnika uglavnom su svi Hrvati, a riječ je uistinu o značajnom i velikom projektu koji ima pozitivne učinke na BDP, na rast gospodarstva te, što je najvažnije, na sigurnost prometa.

Trenutno se provodi više dnevnih miniranja i prosječno dnevno probija pet do deset metara sa svake strane tunela, a do sada su Probijena već dva kilometra. FOTO: PROMO

„Osim druge cijevi tunela Učka duge 5,63 kilometara, tu je i cestovna dionica Vranja – Učka duga 1,9 kilometara, koju planiramo otvoriti do kraja ove godine, praktički godinu i pol prije roka. Time dovršavamo cijeli Istarski ipsilon prema Primorsko goranskoj županiji. Naš je cilj osigurati financiranje i osigurali smo skoro milijardu eura za restrukturiranje postojećeg kredita uz niže kamatne stope, financiranje deset kilometara duge dionice Matulji – Učka te vijadukta Limska draga i mosta Mirna od 1,6 kilometara. Cilj je do kraja ove godine početi spajati Matulje s Hrvatskim autocestama tako da se može od Pule do Zagreba za nekih dva i pol do tri sata doći bez zaustavljanja. Više od 90 posto turista u Istru dolazi automobilom koristeći Istarski ipsilon, njime prolazi i domaća populacija i važno je osigurati kvalitetnu i sigurnu infrastrukturu da ih dovedemo na zapadnu i istočnu obalu Istre. Ovo je jedan od najprometnijih pravaca. Njime prođe preko deset tisuća vozila dnevno. Zadovoljni smo, idemo naprijed, Bina Istra se ne zaustavlja, velike su investicije ispred nas. Zahvalni smo na podršci Ministarstvu mora i prometa na čelu s ministrom Butkovićem, bez čije pomoći i suradnje, kao i Ministarstva financija i premjera Plenkovića, ova investicija ne bi bila ostvarena, kao ni investicije koje predstoje“, izjavio je generalni direktor Bina Istre Dario Silić.

Dupliranjem tunela Učka koncesionar Istarskog ipsilona Bina Istra povećat će sigurnost i postići usklađenost tunela Učka s Direktivom EU-a iz 2004. godine o minimalnim sigurnosnim zahtjevima za tunele u Europskoj uniji. Bit će smanjeno prometno zagušenje i skraćeno vrijeme putovanja autocestom. Nadogradnjom sveobuhvatne Transeuropske prometne mreže, čime se primjereno povezuje Istra s ostatkom Hrvatske, poboljšava se gospodarska i socijalna kohezija te se ostvaruju znatne gospodarske koristi.

To je posebno važno uzimajući u obzir utjecaj Istarskog ipsilona na dolazak turista, s obzirom na to da preko 90 posto turista u Istru dolazi automobilom koristeći Istarski ipsilon te da udio Istre u turizmu Hrvatske iznosi skoro 30 posto.

Ovaj pravac dodatno će biti valoriziran kada se spoji s dionicom koju planira izgraditi HAC, a koja bi povezivala autocestu A6 Rijeka – Zagreb te A7 s A8 (Matulji – Kanfanar) u koncesiji Bina Istre.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.