U teškoj prometnoj nesreći koja se u srijedu ujutro dogodila na autocesti Rijeka – Zagreb u smjeru glavnoga grada između Ravne Gore i Vrbovskog poginula su dvojica radnika Hrvatskih cesta. Kamion je naletio na njih i na ophodno vozilo koje je bilo na zaustavnom traku i propisno obilježeno.
Kako je objavio HRT, kamionom koji je naletio na radnike HAC-a upravljao je državljanin Bosne i Hercegovine u dobi od 64 godine. On je zadržan u riječkom Kliničkom bolničkom centru na liječenju, no zasad nije poznato o kakvim se ozljedama radi. Prema nekim informacijama, u međuvremenu je otpušten i priveden u policijsku postaju. S obzirom na to da je riječ o stranom državljaninu, vjerojatno će mu nakon što bude pušten iz bolnice biti određen istražni zatvor u trajanju od mjesec dana zbog opasnosti od bijega.
Alkotest vozača kamiona navodno nije pokazao prisutnost alkohola u organizmu. Poginuli su 31-godišnjak i 44-godišnjak iz obližnjih mjesta Skrada i Lokvi.
Promet dionicom između čvora Ravna Gora i Vrbovsko do podneva je bio u potpunosti u prekidu. Normaliziran je tek u kasnijim popodnevnim satima. “Očevid je dovršen, slijedi nam kriminalističko istraživanje. Kako su izvidi tajni, ne mogu vam dati druge podatke. Ne mogu vam reći što je s vozačem, međutim po dovršenom kriminalističkom istraživanju pretpostavljam da će uslijediti kaznena prijava policijske uprave prema Državnom odvjetništvu, a zatim i istraga Državnog odvjetništva”, rekla je za HRT Sonja Jazbec, zamjenica općinske državne odvjetnice u Rijeci.
Policija se još nije oglasila s uzrokom i detaljima nesreće. Nakon očevida ostaje još analiza tahografa, ali i nadzornih kamera HAC-a.
Okolnosti nesreće još se utvrđuju. “U ovom slučaju teško je komentirati što se dogodilo, međutim teško je da se jedno takvo vozilo pri punoj brzini zabije u vozilo koje je propisno označeno, koje ima jedan veliki svjetlosni portal, prije toga je i signalizacija u dužini nekih 800 metara koja obavještava da su radovi i da pri punoj brzini bez kočenja netko na njih naleti i da ih ubije, strašno”, istaknuo je Anđelko Kasunić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.Nažalost, nesreće poput ove nisu rijetkost. Samo u posljednjih šest godina na hrvatskim autocestama zabilježeno je 30 naleta na vozila i djelatnike HAC-a, od kojih 4 sa smrtnim ishodom radnika. Iz Nezavisnog sindikata cestara upozoravaju i na loše navike pojedinih vozača. “Unutar firme i sindikata pokrenuli smo akciju da vidimo što se događa na terenu, kako ljudi voze i zašto se nesreće događaju i skužili smo da vozači osobito teretnih vozila u vožnji gledaju mobitele, imamo čak i snimku dok se gledaju filmovi i voze kamioni, tj. kamioni voze sami”, ustvrdio je Kasunić.
U Hrvatskom autoklubu ističu kako država mora učiniti sve što može da se ovakve nesreće izbjegnu. Što prije nužno je primijeniti zapadne sigurnosne standarde, nadzornu tehnologiju, ali i kazne za neodgovorne vozače.
“Uzmimo primjer naših susjeda Slovenaca i Slovenije. Njihove autoceste su premrežene kamerama na svakoj dionici i izuzetno je velika kontrola poštivanja ograničenja brzine i poštivanja drugih pravila ponašanja na autocesti. Mi imamo na određenim dionicama kamere, imamo znači kamere za nadzor odvijanja prometa, ali ono što je bitno – trebalo bi pojačati kontrolu korištenjem novih tehnologija”, poručio je dr. sc. Sinan Alispahić, pomoćnik glavnog tajnika HAK-a.
“Kazna od 260 eura za ovakvu situaciju kad se dogodi teška prometna nesreća kao što je ovaj slučaj, itekako je mala i u tom kontekstu itekako je važno povećati kazne. To ima smisla pogotovo što ide revizija direktive o vozačkim dozvolama 2006. u narednom razdoblju gdje je jedno od ključnih pitanja kako pojačati kontrolu i pojačati naplatu kazni, odnosno neodgovorne vozače dovesti u okvire sigurnog i odgovornog ponašanja”, ističe Alispahić.
Komentari