Tradicionalne “Gavelline večeri” traju od 22-29. studenog tijekom kojih će biti izvedeno sedam, što domaćih, što inozemnih, predstava. Gavelline večeri otvorile su svoja vrata višestruko nagrađivanom kazališnom predstavom Što na podu spavaš u režiji Kokana Mladenovića, prema romanu Darka Cvijetića, nastala u koprodukciji Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada, Narodnog pozorišta Sarajevo i Internacionalnog teatarskog festivala MESS.
Do sada su prikazane i predstave Žaba, u režiji Aide Bukvić, „Bilo jednom na Brijunima“ Kreativna produkcija Joca Art, Centar za kulturu Svilajnac i Bitef teatra iz Beograda u režiji Kokana Mladenovića, „Tko se boji Virginije Woolf, u režiji Ivice Buljana, nastala u koprodukciji Mini teatra Ljubljana i Mestnog gledališča iz Ptuja.
U ponedjeljak je na rasporedu predstava „Gard“ Teatra ITD, u režiji Dražena Krešića, u utorak predstava Otac Ateljea 212 iz Beograda u režiji Paola Magellija, dok će u srijedu, 29. studenog ovogodišnje Gavelline zatvoriti predstava „Sjetne žene raguzejske“ u produkciji Dubrovačkih ljetnih igara i režiji Dore Ruždjak Podolski. Sjetne žene raguzejske predstavljaju „nostalgično putovanje dubrovačkom poviješću iz prizme devet žena.“ Dramaturginje su Marijana Fumić i Stela Mišković, a u predstavi igraju Nataša Dangubić, Gloria Dubelj, Nataša Kopeč, Iva Kraljević, Anica Kontić, Lana Meniga, Lidija Penić-Grgaš, Lucija Rukavina, Nikolina Prkačin, dok sve njihove muškarce glumi Marin Klišmanić.
Scenograf je Stefano Katunar, kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović, suradnik za scenski pokret Saša Božić, a skladatelj Maro Market. Bila je to i zadnja dramska predstava koju je današnja Kulturna gošća Dora Ruždjak Podolski režirala ovo ljeto kao intendantica Dubrovačkih ljetnih igara.
Upravo će njezina režija predstave “Sjetne žene raguzejske” zatvoriti 36. Gavelline večeri o čemu je Dora Ruždjak Podolski za Radio Nacional i emisiju ‘Kulturna Gošća dana’ rekla: “Do tog gostovanja je došlo zahvaljujući tomu što je grad Dubrovnik to prepoznao kao svoj kvalitetni proizvod, što je veoma dobro došlo u ovoj situaciji u kojoj je kultura uvijek na posljednjem mjestu, te će tako ta predstava uz potporu biti viđena u Zagrebu.”
Poseban izazov predstavlja smještanje predstave u prostor “Gavelle”, obzirom na to da je ona igrana u parku grada Dubrovnika. “Predstava sama po sebi, po svom dispozitivu nema mizanscen koji je nešto posebno kompliciran. Sve je ionako bilo dosta ograničeno u parku grada, zato što je sve igrano na jednom velikom podiju koji je izgradio Stefano Katunar s vratima koja se otvaraju prema Gradu, ali naravno čitav ugođaj ambijenta Dubrovnika kao grada, pozadine, će nedostajati. Međutim po tome Dubrovačke ljetne igre jesu posebne i amblematske i zbog toga one jesu itekako vrijedne. Taj faktor tog božanstvenog ambijenta se nekada uzima zdravo za gotovo. Predstava se i obračunava s Gradom i komunicira s njim, i referira se na njega. nizu situacija, tako da…zamislit ćemo ga kao u “Dundu Maroju” Rim”, zaključila je redateljica za Radio Nacional.
Cijelo gostovanje Dore Ruždjak Podolski poslušajte u nastavku:
Komentari