Donkervoort F22 s 500 KS i 750 kg, najlakši supersportski automobil, do stotke za 2,5 sekundi

Autor:

Donkervoort

Donkervoort F22 tehnologijom Formule 1, s hibridnom šasijom od tankostjenih čeličnih cijevi i karbonskog kompozita, mase 750 kg, postiže 290 km/h

Znate li nekog proizvođača automobila iz Nizozemske? Teško, jer DAF poznaju samo starije generacije i ljubitelji kamiona. Ostali? Rješenje zagonetke: Donkervoort. Tvrtku je osnovao Joop Donkervoort 1978. i još uvijek je u vlasništvu obitelji Donkervoort. Donkervoort je postao poznat po čistim sportskim reinkarnacijama, tipa Lotus Super Seven s puno snage.

Najnoviji model ponovno nosi ime člana obitelji: F22 je dobio ime po Filippi, koja je rođena ove godine kao prvo dijete izvršnog direktora Donkervoorta Denisa Donkervoorta. Donkervoort S8A i S8AT oba su dobila ime po Amber Donkervoort, kćeri osnivača Donkervoorta Joopa Donkervoorta. Slovo “D” iz linije D10 dolazi od Denisa Donkervoorta, današnjeg generalnog direktora Donkervoorta.

Foto: Donkervoort

F22 je prvi novi model otkako je Denis Donkervoort preuzeo kormilo tvrtke nakon odlaska oca, osnivača Donkervoort Automobielen Joopa Donkervoorta, početkom 2021. i označava kraj ere D8 GTO.  Donkervoort je posebnom tehnologijom karoserije udvostručio torzijsku i savijajuću krutost F22 (u usporedbi s prethodnom serijom D8 GTO Individual). To je omogućeno hibridnom konstrukcijom šasije izrađenom od tankostjenih čeličnih cijevi i Ex-Core konstrukcijom šasije od CFRP-a (Carbon Fiber Reinforced Polymer), polimernog kompozita ojačanog ugljičnim vlaknima te ukupnu masu od samo 750 kg.

Sposoban za bočno ubrzanje od 2,15 g, F22 je također, prema svojim proizvođačima, najlakši superautomobil s dva sjedala na svijetu koji je dozvoljen za cestovnu upotrebu. Donkervoort je u prijenosnom mehanizmu pokazao da je manje – više. Ugrađen je 5-stupanjski mjenjač umjesto 6-stupanjskog. Ne samo da kraći nego ima 12 kg manju masu u usporedbi s mjenjačem sa šest ili sedam stupnjeva prijenosa to također znači da F22 može pomaknuti motor dalje unatrag u prednjem srednjem položaju motora kako bi se prilagodio optimiziranju ravnoteže i rukovanja.

Pokreće se 5-cilindarskim turbobenzincem Audi 2.5T snage 500 KS, kojeg je isporučio Audi. To mu uz omjer mase i snage od 1,5 kg/KS omogućava ubrzanje do 100 km/h za samo 7,5 sekundi i brzinu od 290 km/h.  Mjenjač s kratkim hodom opremljen je Boschevom prilagodbom brzine, koja se po želji može isključiti kako bi vozač imao mogućnost vožnje “petom i petom”. Prijenos i motor upareni su s Torsen diferencijalom s ograničenim proklizavanjem smještenim u novom kućištu koje više ne zahtijeva dodatni sustav hlađenja za koncentriran rad na stazi.

Novo je kućište čvršće i pomaže smanjiti buku pogonskog sklopa u putničkom prostoru. F22 zadržava sustav kontrole proklizavanja na više razina, koji se može prilagoditi ovisno o raspoloženju vozača ili uvjetima na cesti. Dok je Donkervoort D8 GTO-JD70 bio prvi superauto koji je probio 2 g barijeru u zavojima, nova sofisticirana šasija modela F22 pruža još bolje prianjanje od 2,15 g. Donkervoort je također upotrijebio novi sustav aktivnih amortizera koji je dizajniran da radi i na najtišim i na najluđim zahtjevima.

Nakon godina upornog razvoja razvili smo aktivno upravljanje kokpitom. Do sada se na dan trke trebalo ručno podešavati visinu i amortizere, ali sada to možete učiniti iz kokpita, kaže Denis Donkervoort. Cijena? 245.000 eura + davanja (PPMV, PDV). Bez poreza, naravno. Nažalost, teško ćete ga dobiti. Donkervoort F22 bio je prvi Donkervoort koji je rasprodan samo na temelju dizajnerskih skica, prije nego što je automobil uopće viđen. Prvotno je planirana proizvodna serija od 50 jedinica, no zbog povećane potražnje proizvodnja je proširena na 75 vozila.

OZNAKE: Audi, Donkervoort

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.