Zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Danijela Dolenec komentirala je aktualno stanje u Zagrebačkom holdingu i otkrila je koje mogućnosti će imati zaposlenici s obzirom da se u određenim sektorima očekuju otkazi.
“Dvije godine smo u teškim okolnostima, to je jasno svima i mislim da to i građani razumiju. Istovremeno mi smo svjesni da su očekivanja velika i da građani žele da grad brzo prodiše i u tom smislu ja mogu sumirati poteze koje smo napravili. Znamo da puno ovisi o nama i kada smo govorili da donosimo velike promjene, to ne ide preko noći i vidim da puno građana to razumije, to znači malo naprijed-nazad i ne sve isprve. Mislim da je to važno staviti kao jedan okvir.
No ako pokušamo sumirati što se događalo u 6 mjeseci, mi smo inicijalno morali financijski stabilizirati grad, morali smo napraviti i rebalans i proračun i to proračun napraviti tako da sljedeće godine vratimo dugove. Morali smo napraviti i reustroj, to smo krenuli, izabrali smo na natječajima i upravu Holdinga i ZET-a, nadamo se da ćemo uskoro objaviti i upravu Velesajma. Izrazito smo pojačali tempo prijava na Fond solidarnosti. Oko same obnove formirali smo mobilne timove, uključili se u formiranje zakona, dali smo ekstra ljude da pomognu, isplatili smo preko 30 milijuna kuna direktne pomoći, objavili smo javni poziv za Arenu i nadam se da ćemo uksoro vidjeti prve ljude koji će iseliti iz Arene”, rekla je na početku.
Ponovila je i kako je preuzimanje vlasti u Zagrebu bilo poput preuzimanja kormila tankera, koji i kada sve ide dobro, ne može brzo promijeniti smjer.
“Da, doista, uprava koju smo naslijedili, a posebno poduzeća nisu moderne korporacije u kojima vertikale funkcioniraju i u kojima možete zadati ciljeve i oni se ostvaruju. Tu su bili ljudi koji su čekali mig gradonačelnika. Mislim da nakon 6 mjeseci to uopće nije ista stvar. Veći problem su po meni poduzeća, nego sama uprava jer je uprava puno više vezana pravilima”, kaže.
O preustroju
“Što se tiče preustroja, mi smo tu odluku donijeli u Skupštini i ona je od jučer u punoj snazi. Jedan dio ureda ima kontinuitet i zato smo na jesen već mogli raspisati natječaje. Zato su bili raspisani natječaji za 5 pročelnika i glasnogovornika. A nakon nove godine, s obzirom na to da imamo važne objedinjene urede tu ćemo raspisati natječaje za objedinjene urede, idemo u seriju novih natječaja za ključne urede s ciljem da popunimo prvi tim – tih 16 ljudi koji su uz nas odgovorni za sve što ćemo postići u ovom mandatu. Reorganizacija se provodi kroz sistematizaciju. Kako budu dolazili novi pročelnici, koji po nama rade mikromenadžment, oni govore ovi ljudi trebaju, a ovi ne, ali nije cilj da bude manje ljudi, nego da ljudi rade dobro”.
“Mi paralelno uz natječaje radimo izmjenu ustrojstva u 340 ustanova. Mi se s time moramo pomiriti da će tu i tamo doći do neke greške, važno je da je mi brzo vidimo i ispravimo. Što se tiče javnih natječaja, ja sam svjesna da postoji puno skepse o tome kako to funkcionira. Ako ja znam nekoga tko je jako kvalificiran, ja ću mu reći da se javi, ali neću ništa garantirati. Ja možda znam jednu dobru osobu, no ako napravim natječaj kako spada, fer i transparentno, upoznat ću još 2,3 dobre. Ljudi se javljaju i ljudi se frapiraju, kažu nam otvoreno da su se javili samo da vide funkcionira li to zaista tako. Vodeće pozicije, osim što su stručni, kompetentni i motivirani ljudi, moraju znati što mi hoćemo”.
O problemima u Holdingu
“Već ranije, u pripremi poslovnog plana za Holding za 2022. je detektiran veći broj višaka, on se odnosi na to da Holding nije moderna kompanija. Najveći dio, kada govorimo o viškovima, su duplicirana radna mjesta. Tu dosita ima jako puno preklapanja. Istovremeno imamo i manjkove. Čistoću smo spomenuli, ona je ključna, ona svaki dan mora ispuniti svoje obaveze prema građanima. Čistoća je bila podkapacitirana, Uprava će i ovim viškovima u administrativnim poslovima ponuditi da prijeđu na operativne poslove. Da ljudi s uredskog posla idu na neke operativne poslove u Čistoći. Nemam uvid jesu li to vozači i organizatori terena, ali operativni poslovi o kojima ovisi funkcioniranje grada”.
U nastavku je govorila i o odvajanju otpada te je rekla da se prvo mora napraviti infrastruktura koja funkcionira nabolje za pojedinu zgradu, a ovisno o tome Čistoća te spremnike mora moći povezati s količinom miješanog otpada i cijenom koja se plaća.
“Ako netko stavi vrećicu u krivi spremnik da se penalizira zgrada. Poanta je da se ponašamo kao zajednica. Mislim da je važno da u tom smislu, ako želimo da Zagreb bude moderna europska metropola, to je velik korak koji je pred nama. Bit će čupavo po putu, ali sam optimistična i nadam se da će sljedeće godine u ovo vrijeme puno toga biti drugačije nego sada”, zaključila je Dolenec u razgovoru za N1.
Komentari