Dok jednom ne smrkne, drugom ne osvane. Linkedin profitirao na masovnim otpuštanjima

Autor:

Souvik Banerjee, Unsplash

U normalnoj godini u ovo doba, tipični Linkedin feed mogao bi biti prepun postova o razmišljanjima o vodstvu i profesionalnim ciljevima na kraju godine i predloženim trikovima za nadolazeću godinu — moguće s nekoliko postova CMO-ova koji nude savjete o strategiji brenda, mjera.

Ti su postovi još uvijek tamo. Ali pomiješani su sa mnogim drugim o traženju posla, ponudama podrške za otpuštene prijatelje i kolege i savjetima za suočavanje s preprekama u karijeri u nesigurnom gospodarskom okruženju.

Neki korisnici Linkedina pogođeni nedavnim otpuštanjima formirali su grupe na web-mjestu s ciljem pružanja pomoći, koordinacije oko potpisivanja izlazne dokumentacije i pomaganja s vezama za nove poslove. Na primjer, jedna Linkedin grupa zaposlenika pogođena otkazima u studenom u Facebooku, matičnoj tvrtki Meta, sada ima više od 200 članova. Čak su se i šefovi koji otpuštaju obratili LinkedInu kako bi  objasnili ili potražili podršku, savjet, kao što je to učinio jedan izvršni direktor marketinga u objavi uz uplakan selfie prošle godine .

Ako je prva godina pandemije bila obilježena sveopćim otpuštanjima u slabije plaćenim maloprodajnim i uslužnim poslovima, posljednjih nekoliko mjeseci definiralo se nešto drugačije: izgledima za recesiju’ bijelih ovratnika’. Iako je sveukupno tržište rada i dalje snažno, došlo je do vala nedavnih otpuštanja u tehnološkoj i medijskoj industriji — koje slučajno čine ključni dio baze korisnika LinkedIna. Odjednom je inače staložena profesionalna mreža postala vitalna slamka spasa za nedavno otpuštene radnike i iznenađujuće živahna društvena platforma.

Procjenjuje se da je mobilna aplikacija LinkedIn 2022. preuzeta 58,4 milijuna puta diljem svijeta u trgovinama aplikacija Google Play i Apple, što je 10% više u odnosu na prethodnu godinu, prema istraživačkoj tvrtki Sensor Tower.

Broj objava na LinkediInu u kojima se spominje “otvoren za posao” porastao je za 22% tijekom studenog u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine, prema podacima koje je dostavila tvrtka. LinkedIn kaže da je također zabilježio stalni porast stope korisnika koji su dodali veze prošle godine u usporedbi s godinom prije, što je znak da su korisnici bili aktivniji na platformi.

Čini se da je povećanje upotrebe bilo dobro za poslovanje Linkedina. Platforma je ostvarila rast prihoda od 17% u odnosu na prethodnu godinu u tri mjeseca zaključno s rujnom, prema najnovijem izvješću o zaradi matične tvrtke Microsoft. Izvršni direktor Microsofta Satya Nadella rekao je analitičarima u listopadskom pozivu za zaradu da LinkedIn bilježi “rekordan angažman” među svojih 875 milijuna članova, s ubrzanjem rasta posebno na međunarodnim tržištima.

Neki od zamaha Linkedina možda su prethodili valu otpuštanja. “Došlo je do porasta u[korištenju Linkedina od pandemije”, rekla je Jennifer Grygiel, izvanredna profesorica i stručnjakinja za društvene medije na Sveučilištu Syracuse. “Morali ste se socijalno distancirati, a mi smo bili u karanteni, a ljudi su radili na daljinu, tako da je došlo do promjene u mogućnostima umrežavanja u stvarnom životu.” LinkedIn je dorastao toj prilici — a sada bi mogao biti još jedan.

Otkazi i preokreti u industriji društvenih medija

Čak i osim otpuštanja, krajolik društvenih medija prošao je kroz nestabilnu godinu. Korisnici su kritizirali Facebook i Instagram, jer se utrkuju da svoje usluge pretvore u TikTok. TikTok je kritiziran zbog zabrinutosti da bi podaci korisnika mogli završiti u rukama kineske vlade. A nakon što je Elon Musk preuzeo Twitter krajem prošle godine, platforma je kritizirana zbog pretvaranja u moguće utočište za svoje najzapaljivije korisnike.

Ali Linkedin ostaje, kao i uvijek, Linkedin – i u ovom trenutku, uz strahove od prijeteće recesije i brige oko karijere, Linkedin bi mogao biti upravo ono što treba digitalnom svijetu.

Grygiel je rekao da mnogi ljudi koji rade u medijima ili akademskoj zajednici vjerojatno sada traže mjesto za izgradnju i sudjelovanje u profesionalnim zajednicama osim Twittera. I dok su novonastale Twitter alternative poput Mastodona doživjele nagli rast, još uvijek nemaju istu vrstu mrežnog učinka koji dolazi sa širokom bazom korisnika naslijeđene platforme.

Linkedin je posljednjih godina naginjao udvaranju utjecajnim osobama koje redovito objavljuju sadržaj na stranici, potencijalno dajući korisnicima više razloga za posjet. Platforma je proširila svoj odjeljak za “učenje”, koji nudi videotečajeve koje predaju razni stručnjaci iz industrije i za koji tvrtka kaže da je doživjela 17% povećanje utrošenih sati od studenog u usporedbi s prethodnom godinom. Ali u posljednje vrijeme čini se da korisnici imaju više nego dovoljno razloga za korištenje Linkedina usred vala tisuća otkaza.
Možda najjasniji i najjavniji primjeri novog središnjeg mjesta Linkedina došli su od konkurentskih društvenih mreža poput Twittera.
Nakon masovnih otpuštanja Twittera u studenom – u kojima je polovica tvrtke ukinuta, nakon čega su uslijedila dodatna otpuštanja i odlasci – mnogi bivši i preostali zaposlenici otišli su na Linkedin, umjesto na platformu koju su izgradili, kako bi potražili podršku, zajednicu i nove prilike.

Jedna grupa zaposlenika Twittera izradila je proračunsku tablicu otpuštenih radnika iz tvrtke zajedno s regruterima koji su zapošljavali druge tvrtke i koristila Linkedin kako bi olakšala prijave. Još jedan par bivših zaposlenika Twittera uspostavio je sustav za povezivanje onih koji traže posao sa stručnjacima za zapošljavanje koji su otvoreni za volontiranje kako bi pružili usluge besplatnog pregleda životopisa i pripreme za razgovor, što su promovirali putem Linkedina.

“Potpuno razumijemo kako proces traženja posla može biti zastrašujući i odbojan… Iako ne možemo jamčiti gdje će biti vaša sljedeća prilika ili kada će se pojaviti, možemo vam ponuditi smjernice kako biste bili spremni za tu priliku kada stigne “, rekao je Darnell Gilet, bivši viši tehnički regrut za Twitter koji je pomogao u koordinaciji napora, u objavi na Linkedinu.

Gilet, koji je bio pogođen masovnim otpuštanjima na Twitteru u studenom nakon preuzimanja Elona Muska, rekao je prošlog mjeseca za CNN da je oko 28 različitih regrutera i stručnjaka za prikupljanje talenata pristalo sudjelovati u sustavu, te da je on sam razgovarao s gotovo dvadesetak radnih mjesta tražitelja nedugo nakon što je otpušten, da ponudi savjete i podršku. Rekao je da se Linkedin činio kao očito mjesto za promoviranje usluge.

“Kaos stvara priliku za nekoga, zar ne?” rekao je Gilet. “Ljudi dobivaju otkaze i imate ovu recesiju koja prijeti, idealno mjesto … koje bi imalo najveću priliku za rast od platforme koja je usredotočena na karijere poput Linkedina. Dakle, ima savršenog smisla.”

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.